Prezident FIA Jean Todt se na tiskové konferenci v Turecku přiklonil k názoru Ferrari ohledně testů v průběhu sezóny - jejich zákaz je podle něj hloupost.
Novinářům oznámil, že se bude u týmů snažit zjistit, zda by podpořili jejich návrat příští rok omezené míře. Pokud by nesouhlasili, sám se zasadí o jejich jednostranné povolení v roce 2013.
Todt také uvedl, že dal pokyn k vypracování zprávy ohledně podmínek v Bahrajnu. Ta bude prezentována FIA do 3. června 2011, kdy má padnout konečné rozhodnutí o tom, zda ještě letos zařadit Velkou cenu Bahrajnu do kalendáře Formule 1.
Je přitom zajímavé, že Bernie Ecclestone v Istanbulu otočil: nechce usilovat o závod v Bahrajnu přesto, že pořadatelé budou tvrdit, že je vše v pořádku: "Neradi bychom najednou přišli na to, že se stalo něco neočekávaného, měli bychom problém."
Prezident FIA Jean Todt (vlevo) diskutuje v Istanbulu se šéfem stáje Ferrari Stefanem Domenicalim
Prezident FIA se dotkl i otázky nových motorů od roku 2013, přičemž dal jasně najevo, že se přes odpor Ferrari či promotéra F1 Bernieho Ecclestona nehodlá vzdát plánů na zavedení 1,6l přeplňovaných motorů.
Dodal, že 21. května se uskuteční schůzka s návrháři motorů, během níž proberou jejich pokroky a případné problémy, které by se zavedením menších motorů měli.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.