Michael Schumacher považuje letošní změny pravidel za obrovský úspěch. Závodění je podle něj nyní zábavnější a férovější.
Ke zpestření letošních závodů přispěl systém nastavitelného zadního křídla (DRS), opětovné zavedení systému pro rekuperaci kinetické energie (KERS) a hlavně méně trvanlivé pneumatiky Pirelli.
Podle Schumachera novinky fungují: "Podle mě je to spravedlivější, protože rychlejší pilot by měl být vpředu. A nabízí to také lepší podívanou. Máme fantastické souboje a já musím říct, že si to náramně užívám."
Michael Schumacher v Číně před Fernandem Alonsem
Pro další vysvětlení si vzal na mušku loňskou Velkou cenu Abú Zabí, kdy se Fernando Alonso na Ferrari nemohl dostat před pomalejšího Vitalije Petrova: "Fernando byl jasně rychlejší, bojoval o titul, ale uvízl v provozu za normální závodní situace. Tak to v našem životě bývalo. Když jste nebyli o hodně rychlejší či nebyli rychlejší na správném místě na trati, nepředjeli jste.
Nyní stále musíte být rychlejší než kluk před vámi, ale nemusí to být o tolik, můžete si hrát s různými systémy, které vám předjíždění usnadní," dodává pro BBC sedminásobný šampion.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.