Michael Schumacher považuje letošní změny pravidel za obrovský úspěch. Závodění je podle něj nyní zábavnější a férovější.
Ke zpestření letošních závodů přispěl systém nastavitelného zadního křídla (DRS), opětovné zavedení systému pro rekuperaci kinetické energie (KERS) a hlavně méně trvanlivé pneumatiky Pirelli.
Podle Schumachera novinky fungují: "Podle mě je to spravedlivější, protože rychlejší pilot by měl být vpředu. A nabízí to také lepší podívanou. Máme fantastické souboje a já musím říct, že si to náramně užívám."
Michael Schumacher v Číně před Fernandem Alonsem
Pro další vysvětlení si vzal na mušku loňskou Velkou cenu Abú Zabí, kdy se Fernando Alonso na Ferrari nemohl dostat před pomalejšího Vitalije Petrova: "Fernando byl jasně rychlejší, bojoval o titul, ale uvízl v provozu za normální závodní situace. Tak to v našem životě bývalo. Když jste nebyli o hodně rychlejší či nebyli rychlejší na správném místě na trati, nepředjeli jste.
Nyní stále musíte být rychlejší než kluk před vámi, ale nemusí to být o tolik, můžete si hrát s různými systémy, které vám předjíždění usnadní," dodává pro BBC sedminásobný šampion.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.