McLaren před víkendovým závodem v Turecku věří, že za Red Bully zaostávají o tři až pět desetin sekundy. Jak hodlají tuto ztrátu stáhnout?
Hlavní závodní inženýr McLarenu Phil Prew uvádí: "Hodláme vylepšit výkonnost našeho vozu v širším rozsah, a to jak v kvalifikaci, tak i v závodě. Jednou z oblastí může být využívání pneumatik, propracovaných modů motoru s [následným generováním] dalšího přítlaku."
V honbě za Red Bullem neodepisuje Ferrari, kterému se zatím příliš nedaří: "Nikdy nepodceňujeme jejich výkonnost, jsme si plně vědomi toho, že mohou udělat velký pokrok, jakmile lépe porozumí svému vozu a přimějí ho řádně fungovat a plně využít jeho potenciál.
Myslím, že jsme u Ferrari mohli pozorovat velmi dobrou rychlost, obzvlášť v závodech. Zdá se, že s ní ještě mají problémy v kvalifikaci, plně si však uvědomujeme, že oba musíme dohnat Red Bully a také si hlídat ostatní vozy, jako Ferrari, Mercedesy a Renaulty, které rovněž prokazují dobrou rychlost."
Strategie v Istanbulu"Myslím, že to bude směřovat k třem zastávkám během závodu," tvrdí Phrew, který ale nečeká, že by se jeho tým či soupeři snažili ušetřit měkčí sadu pro závod.
"Má to své výhody, když máte k dispozici čerstvé pneumatiky, ale síla konkurence vás donutí využít v kvalifikaci více čerstvých sad. Myslím, že v naší pozici upřednostníme postavení na startu před ušetřenými čerstvými pneumatikami.
Nezpochybňuji to, co jsme udělali s Lewisem, ale to jsme měli i štěstí, když jsme první i druhou částí kvalifikace prošli s využitím jediné sady měkkých pneumatik, což nám umožnilo jednu pro závod ušetřit. Nemyslím si však, že v Q3 přestanete závodit kvůli tomu, abyste ušetřili pneumatiky.
Degradace a opotřebení měkké i tvrdé směsi bude v závodě představovat výzvu. Je to velmi náročný okruh."
Vždy připraven"Myslím, že budeme muset být na pitwallu dynamičtější, než tomu bylo v minulosti. To znamená zpracovávat informace od pilotů a z pozorování, z výkonnosti na kolo a měření pocházející z vozu, které vypovídá speciálně o výkonnosti pneumatik a jejich opotřebení.
Tento rok se o pneumatikách neustále učíme. Pokaždé, co vyjedeme na novou trať, pozorujeme lehce odlišný výkonnostní profil. Nevydrží tak dlouho, jak všichni víme, což znamená, že musíme být mnohem více ve střehu a být přizpůsobiví vůči tomu, co dělají ostatní auta a také vůči tomu, jak náš vůz využívá pneumatiky a jaká je jejich výkonnost.
Více zastávek znamená více rozhodnutí, což je celkem náročné. Máme na dráze i ve Wokingu v MTC [McLaren Technology Centre], kde pracují obzvlášť na optimalizaci strategie pro oba vozy.
Budeme se snažit připravit na všechny eventuality. Pokud bych měl Čínu uvést jako příklad - šli jsme do toho s plánem, že bychom stavěli pouze dvakrát, pokud by pneumatiky podávaly lepší výkon, než jsme čekali, nebo třikrát, pokud budeme pozorovat vysoké opotřebení, což se nakonec také stalo.
Jsme si tedy před závodem vědomi, jaké jsou možnosti, a máme také určité údaje, které nám řeknou, kterou strategii bychom mohli či měli přijmout. V různých fázích závodu hodnotíte, jaká je vaše pozice, jak se otevírá hra v poli, jak se chovají pneumatiky - a to vám pomáhá učinit rozhodnutí, jak přistoupit k realizaci vašeho závodu."
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.