Hispania hodlá založit designové oddělení v britském Brackley, kde by měla od června testovat svůj vůz F111 v pronajatém aerodynamickém tunelu od Mercedesu.
V současné době pracuje na výrobě modelů pro práce v tunelu. Technický ředitel Geoff Willis by chtěl, aby se jejich nová pobočka nacházela poblíž továrny Mercedesu v britském Brackley, kde by měli pracovat na rozvoji aerodynamiky svého vozu.
"Brzy se bude nacházet poblíž našeho programu v tunelu. Potřebuji dát dohromady aerodynamiky a návrháře modelu," uvedl Willis pro Autosport. "Máme také silnou softwarovou skupinu a skupinu výkonnostních inženýru, které se nacházejí převážně ve Španělsku, potřebuji tedy zajistit, aby mezi nimi byla dostatečná komunikace."
Hispania dělá drobné pokroky, kvalifikace pro ni již nejsou problémem
Technický ředitel věří, že s vozem F111 můžou učinit letos ještě velké pokroky. Ačkoliv tým nebude sídlit pod jednou střechou, nové designové oddělení by mohlo být přínosem: "Vidíte, že to je možné. Toro Rosso má kolem 40 lidí v Bicesteru a hlavní tým ve Faenze, takže se jedná o model, který funguje. Z dlouhodobého hlediska je ideální, když jsou všichni na jednom místě a sdílejí týmovou kulturu."
Již tento týden v Turecku by chtěl španělský tým porazit své nejbližší soupeře, proto do Istanbulu veze několik novinek: "Okruh v Istanbulu by nám měl svou povahou vyhovovat, navíc na tento závod vezeme aerodynamické a mechanické novinky. Pokud se na dráze potvrdí naše data, měli bychom podle mě porazit naše nejbližší soupeře," soudí šéf týmu Colin Kolles.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.