O tom, zda má používání systému DRS v Monaku smysl nebo ne, se v poslední době hodně diskutuje. Pilot Lotusu, Jarno Trulli, věří, že FIA o používání či nepoužívání DRS v ulicích Monte Carla rozhodne správně.
Používání systému DRS v Monaku má nejednu nevýhodu. Nejenže na tomto městském okruhu plném zatáček by bylo těžké najít místo, kde by bylo pohyblivé zadní křídlo pro jezdce přínosem, ale hlavně by to nemuselo být bezpečné.
V Monaku je totiž zapotřebí 100% soustředěnost a malá nepozornost související se sledováním elektroniky, která sděluje, jestli je možné DRS použít, by mohla mít tragické následky. Obzvlášť pokud by se systém používal ve známém tunelu před šikanou Nouvelle, kde nebylo o různé incidenty nouze ani v předchozích letech. FIA konečné rozhodnutí učiní příští týden v Turecku, po konzultaci s piloty.
Jarno Trulli věří, že ředitel závodů, Charlie Whiting, plně rozumí dané situaci a tak rozhodne správně: "Mluvili jsme o DRS s FIA, jednání zatím probíhají dobře. Charlie nás vyslechl. Předáváme mu svoje názory, myslím, že naše obavy pochopí. FIA v tomto ohledu odvádí skvělou práci, kromě běžné instruktáže jsme probírali i DRS a jeho použití v Monaku.
V Monaku je zbytečné používat DRS. Rovinky jsou zde příliš krátké. Navíc tam není příliš času na to, aby se piloti mohli soustředit kromě jízdy ještě na další knoflík na volantu. Nepomohlo by to ani předjíždění, ani ničemu jinému. Tento názor sdílí i ostatní piloti, ale na nás toto rozhodnutí není."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.