O tom, zda má používání systému DRS v Monaku smysl nebo ne, se v poslední době hodně diskutuje. Pilot Lotusu, Jarno Trulli, věří, že FIA o používání či nepoužívání DRS v ulicích Monte Carla rozhodne správně.
Používání systému DRS v Monaku má nejednu nevýhodu. Nejenže na tomto městském okruhu plném zatáček by bylo těžké najít místo, kde by bylo pohyblivé zadní křídlo pro jezdce přínosem, ale hlavně by to nemuselo být bezpečné.
V Monaku je totiž zapotřebí 100% soustředěnost a malá nepozornost související se sledováním elektroniky, která sděluje, jestli je možné DRS použít, by mohla mít tragické následky. Obzvlášť pokud by se systém používal ve známém tunelu před šikanou Nouvelle, kde nebylo o různé incidenty nouze ani v předchozích letech. FIA konečné rozhodnutí učiní příští týden v Turecku, po konzultaci s piloty.
Jarno Trulli věří, že ředitel závodů, Charlie Whiting, plně rozumí dané situaci a tak rozhodne správně: "Mluvili jsme o DRS s FIA, jednání zatím probíhají dobře. Charlie nás vyslechl. Předáváme mu svoje názory, myslím, že naše obavy pochopí. FIA v tomto ohledu odvádí skvělou práci, kromě běžné instruktáže jsme probírali i DRS a jeho použití v Monaku.
V Monaku je zbytečné používat DRS. Rovinky jsou zde příliš krátké. Navíc tam není příliš času na to, aby se piloti mohli soustředit kromě jízdy ještě na další knoflík na volantu. Nepomohlo by to ani předjíždění, ani ničemu jinému. Tento názor sdílí i ostatní piloti, ale na nás toto rozhodnutí není."
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.