Indický výrobce baterií Base Batteries se stává oficiálním sponzorem a dodavatelem baterií pro tým Hispania Racing. Dnes oznámená smlouva byla podepsána na dva roky.
Indii letos čeká velká událost - 30. října totiž bude hostit první velkou cenu v historii na nově budovaném okruhu. Za Hispanii navíc jezdí indický pilot Narain Karthikeyan, proto není až tak překvapivé, že si indická společnost vybrala právě tento španělský tým.
Base Batteries byla založena v roce 1987 Girishem Arorou. Brzy se stala lídrem na trhu olověných baterií v Indii. Již více než dvě desetiletí je také partnerem bateriové divize Panasonicu. vyrábí baterie pro automobily, průmyslové baterie, dieselagregáty, solární baterie, převodníky a systémy UPS. Více informací o této společnosti najdete na stránkách basebatteries.com.
"Jsme vzrušeni z toho, že budeme pokračovat v našem mezinárodním sportovním partnerství, tentokráte s týmem F1 1 Hispanií Racing, a těšíme se na úspěšnou sezónu. Jedná se o přirozený vývoj, který nám umožní být díky partnerství s HRT více vidět na globální scéně nejprestižnějších sportovních arén na světě," říká Aditya Arora, provozní ředitel Base Batteries, která sponzoruje také kanadský kriketový tým.
"Jakožto oficiální partner mladého týmu F1 využijeme sponzoringu jak pro budování značky v klíčových regionech, tak i jako nabídku pro zapojení našich obchodních partnerů do vzrušujícího závoděni," dodává Arora.
Majitel Hispanie Jose Ramón Carabante o spolupráci uvádí: "Jsme velmi šťastni, že jsme se dohodli s Base Batteries, jednou z největších bateriových společností v Indii. Budou naším oficiálním dodavatelem. Ustanovili jsme základ pro projekt, který stále dolaďujeme už od minulého roku. Jsem přesvědčený, že tato smlouva nám umožní pokračovat v růstu a vyvinout se v konkurenceschopnější tým, který si zaslouží naplnění svých cílů."
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.