Michael Schumacher potvrdil, že chce dodržet svůj tříletý závodní kontrakt s Mercedesem GP, i když se mu zatím nedaří - od svého návratu minulý rok nestál ani jednou na stupních vítězů.
Mercedes za nejrychlejšími loni zřetelně zaostával, letos začal podobně. Slibnou formu ale předvedl v poslední Velké ceně Číny, v níž Nico Rosberg chvíli dokonce vedl. Mladší z jezdců Mercedesu, který si se Schumacherem letos v kvalifikacích vždy poradil, dle svých slov mohl dojet "na bedně," pokud by v závěru nemusel šetřit palivo.
Schumacher stále věří v úspěch a je odhodlaný s týmem zůstat až do konce příštího roku, byť "závodění o desátou příčku není moc zábavné."
"Proto bojuji s Mercedesem. [Ve věku] 42 let to není stejné, jako v pětadvaceti. Porážky ke sportu ale patří. Naučí vás to pokoře, což není nejhorší. Za úspěchy, kterých jsem kdysi dosáhnul, si dneska už nic nekoupím. Svůj kontrakt s Mercedesem každopádně dodržím a pak budu pracovat jako reprezentant této značky," dodal Schumi pro německý list Bunte.
Michael Schumacher v Malajsii
Rosberg považuje svého zkušenějšího kolegu stále za vynikajícího pilota. "Michael podává výkony na vysoké úrovni, je silný. Jeho současné výsledky neodpovídají tomu, jak je dobrý. Abych ho porazil, potřebuji do toho dát vše - je mi blíže, než minulý rok," řekl pro Bild am Sonntag.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.