Michael Schumacher potvrdil, že chce dodržet svůj tříletý závodní kontrakt s Mercedesem GP, i když se mu zatím nedaří - od svého návratu minulý rok nestál ani jednou na stupních vítězů.
Mercedes za nejrychlejšími loni zřetelně zaostával, letos začal podobně. Slibnou formu ale předvedl v poslední Velké ceně Číny, v níž Nico Rosberg chvíli dokonce vedl. Mladší z jezdců Mercedesu, který si se Schumacherem letos v kvalifikacích vždy poradil, dle svých slov mohl dojet "na bedně," pokud by v závěru nemusel šetřit palivo.
Schumacher stále věří v úspěch a je odhodlaný s týmem zůstat až do konce příštího roku, byť "závodění o desátou příčku není moc zábavné."
"Proto bojuji s Mercedesem. [Ve věku] 42 let to není stejné, jako v pětadvaceti. Porážky ke sportu ale patří. Naučí vás to pokoře, což není nejhorší. Za úspěchy, kterých jsem kdysi dosáhnul, si dneska už nic nekoupím. Svůj kontrakt s Mercedesem každopádně dodržím a pak budu pracovat jako reprezentant této značky," dodal Schumi pro německý list Bunte.
Michael Schumacher v Malajsii
Rosberg považuje svého zkušenějšího kolegu stále za vynikajícího pilota. "Michael podává výkony na vysoké úrovni, je silný. Jeho současné výsledky neodpovídají tomu, jak je dobrý. Abych ho porazil, potřebuji do toho dát vše - je mi blíže, než minulý rok," řekl pro Bild am Sonntag.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.