Heikki Kovalainen doufá, že Lotus již brzy dosáhne na body. Měly by mu k tomu pomoci i novinky, které připravuje pro Barcelonu.
Rozsáhlou úpravou krom několika drobných vylepšení projde zadní část vozu včetně difuzoru, podlahy a výfuků. Některé nové díly včera Lotus úspěšně otestoval na letišti v Duxfordu. Tým doufá, že pokud budou fungovat i na okruhu a dokáže využít potenciál nových pneumatik Pirelli a upraveného vozu, mohl by prohánět tradiční týmy ze středu pole.
"Sezóna pro nás začala dobře. Stále však z auta v kvalifikaci nedostáváme vše a nedokážeme maximálně využít pneumatiky. V závodech je ale naše výkonnost lepší a v Číně byla zatím nejlepším závodem v [novodobé] historii týmu. Máme tedy něco, na čem můžeme stavět," uvádí finský pilot pro ITV.com.
Kovalainen v Číně předčil i Williams pilotovaný Maldonadem
"Pro Barcelonu chystáme rozsáhlá vylepšení, snad nám pomohou učinit další krok vpřed a budeme moci bojovat s týmy středu pole a opravdu začít s kluky před námi závodit." Větší balík novinek by měl dle Kovalainena zrychlit monopost T128 o více než jednu sekundu na kolo.
Zisk bodů stále zůstává velkým cílem Lotusu. "Snad se nám to v Turecku podaří. Myslím, že jsme jedním z týmů, které dělají velké pokroky, určitě jsme se od loňska posunuli kupředu a doufáme, že koncem sezóny budeme mít k bodům blíže. Mým jediným cílem je zisk bodů, do každého závodu nastupuji s myslí upřenou na ně."
Některé z novinek včetně nového mapování motoru si Lotus vyzkoušel včera na letišti v Duxfordu
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.