Mercedes hodlá znovu předvést tu rychlost, s níž překvapil v Číně, když se Rosberg na chvíli usadil na čele závodu. Rozumí lépe vozu MGP W02 a věří, že podobné výkony bude nyní předvádět pravidelně.
"Upřímně nemohu slíbit, že se nám povede to stejné v Turecku, ale tou nejdůležitější věcí je přijít na to, jak z vozu dostat co nejvyšší rychlost. Auto je rychlé. Výkonnost v Číně byla pravá," uvádí sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug.
"Samozřejmě byl bych šťastnější, kdyby Čína byla tím prvním závodem sezóny. Neliší se moc od Malajsie, je tam spousta podobných věcí a rychlost na rovinkách dělá na obou tratích zhruba stejně.
Nyní však lépe rozumíme vozu. Ross si sednul společně s kluky a inženýry a změnili jsme náš přístup k víkendu. Například v pátek si můžete jednoduše zničit své pneumatiky při jízdě s větším množstvím paliva - ale když máte dobře vyvážené auto, pak si můžete dovolit jezdit s těžkým vozem. Dodalo nám to sebedůvěru."
Haug tvrdí, že se Mercedesu již podařilo vyřešit problémy se zadním křídlem: "Měli jsme problémy s klapkou zadního křídla, ale převážně se nám je podařilo vyřešit. Máme odlišný systém, ale je chytrý, když funguje - a nám se jej podařilo v Číně zprovoznit.
Klukům patří poděkování. Raději bych uvítal páté místo s rychlostí druhého či třetího, místo třetího místa - ačkoliv bych bral také - které by vám spadlo klína."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.