Podle šéf Red Bullu Christiana Hornera je třeba předhodnotit strategie a důležitost vítězství v sobotní kvalifikaci poté, co se v posledním závodě Mark Webber posunul z 18. až na 3. místo v závodě.
Australan byl vyřazen v úvodní části kvalifikace, kterou odjel na tvrdší sadě pneumatik, jež byla o sekundu pomalejší než ta měkčí. Ty - na rozdíl od soupeřů všechny nepoužité - však mohl nasadit do nedělního závodu. Zatímco ostatní jezdily na tvrdších, Webber se na rychlejší směsi prokousával stále výše.
"Vzniká otázka, jakou hodnotu má kvalifikace. Nyní auta mohou předjíždět a s tak velkým rozdílem mezi starými a novými pneumatikami budeme muset na každé trati znovu vyhodnotit, nakolik je důležité stát na čele startovního roštu. Naši stratégové se podívají na to, jak přistoupit k závodním víkendům," tvrdí Horner pro Sunday Times.
Webber (zcela vpravo) startoval z chvostu startovního pole, přesto dojel na stupních vítězů
Zacházení s pneumatikami se stává klíčové. Jízdy během kvalifikace obětoval i Lewis Hamilton, aby mu pro závod zůstala čerstvá měkčí sada. Vyplatilo se, pilot McLarenu v závěru předjel Sebastiana Vettela a vyhrál.
"Podle charakteristiky trati a pneumatik během víkendu byste to mohli chtít obrátit: místo kvalifikace mít raději nové pneumatiky pro klíčové části závodu. Musíte pak hodně předjíždět, aby to fungovalo, ale Mark předvedl, že to jde.
Mohli byste říct, že mu scházelo pár kol a vyhrál by. Pokud by závod byl o dvě kola kratší, vyhrál by Sebastian s využitím konvenční strategie založené na dobré startovní pozici," teoretizuje šéf závodního týmu Red Bullu.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.