Podle šéf Red Bullu Christiana Hornera je třeba předhodnotit strategie a důležitost vítězství v sobotní kvalifikaci poté, co se v posledním závodě Mark Webber posunul z 18. až na 3. místo v závodě.
Australan byl vyřazen v úvodní části kvalifikace, kterou odjel na tvrdší sadě pneumatik, jež byla o sekundu pomalejší než ta měkčí. Ty - na rozdíl od soupeřů všechny nepoužité - však mohl nasadit do nedělního závodu. Zatímco ostatní jezdily na tvrdších, Webber se na rychlejší směsi prokousával stále výše.
"Vzniká otázka, jakou hodnotu má kvalifikace. Nyní auta mohou předjíždět a s tak velkým rozdílem mezi starými a novými pneumatikami budeme muset na každé trati znovu vyhodnotit, nakolik je důležité stát na čele startovního roštu. Naši stratégové se podívají na to, jak přistoupit k závodním víkendům," tvrdí Horner pro Sunday Times.
Webber (zcela vpravo) startoval z chvostu startovního pole, přesto dojel na stupních vítězů
Zacházení s pneumatikami se stává klíčové. Jízdy během kvalifikace obětoval i Lewis Hamilton, aby mu pro závod zůstala čerstvá měkčí sada. Vyplatilo se, pilot McLarenu v závěru předjel Sebastiana Vettela a vyhrál.
"Podle charakteristiky trati a pneumatik během víkendu byste to mohli chtít obrátit: místo kvalifikace mít raději nové pneumatiky pro klíčové části závodu. Musíte pak hodně předjíždět, aby to fungovalo, ale Mark předvedl, že to jde.
Mohli byste říct, že mu scházelo pár kol a vyhrál by. Pokud by závod byl o dvě kola kratší, vyhrál by Sebastian s využitím konvenční strategie založené na dobré startovní pozici," teoretizuje šéf závodního týmu Red Bullu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.