Pirelli čeká v Turecku nejnáročnější závod z pohledu pneumatik. Italský dodavatel pneumatik pro Formuli 1 uznává, že bude zřejmě třeba prodloužit trvanlivost tvrdší směsi, proto v Istanbulu vyzkouší novou experimentální sadu.
Formule 1 zažila tři velmi vzrušující závody, podle Pirelli však není zaručeno, že by to tak muselo být pořád. "Bude se to lišit závod od závodu a okruh od okruhu, bude záleže na pneumatice a okruhu," říká sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery pro Autosport.
"Další závod v Istanbulu bude na pneumatiky velmi náročný, pro nás jakožto výrobce pneumatik zřejmě nejhorší. Znovu to změní druh strategie, kterou bude potřeba během závodu použít. Zatím se nám ale dostalo spousty ocenění od mnoha lidí kvůli povaze závodů, které se doposud jely - a pokud by to tak zůstalo, budeme mít skvělou sezónu."
Hembery očekává odlišné podniky od toho, co jsme zatím zažili během prvních třech velkých cen: "Myslím, že Turecko se v opotřebení pneumatik bude podobat Sepangu, nebude-li kvůli velmi, velmi drsnému povrchu ještě horší. Po Španělsku následuje Kanada a Monte Carlo, kam míříme s naší super-měkkou a měkkou směsí."
Jednou z oblastí, na kterých by měl podle svého sportovního ředitele výrobce pneumatik zapracovat, je prodloužení životnosti tvrdší směsi. Dokladem je to, že týmy častěji využívají měkčích směsí, jejichž životnost není podstatně kratší než u tvrdých. Během stintu jsou proto mnohem rychlejší.
"Přemýšlíme, že bychom zřejmě zapracovali na tvrdší směsi, aby zvládla více kol. V těchto posledních závodech jsme si uvědomili, že nám v trvanlivosti schází tři či čtyři kola, obzvlášť u tvrdší směsi na drsnějších površích. Nechceme, aby týmy přijaly stejnou strategii."
Pirelli v Turecku upraví barevné značení pneumatik a vyzkouší novou experimentální tvrdou směs, kterou by mohlo nasadit do závodu ve Španělsku a v Anglii.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.