Nico Rosberg byl po dojezdu do cíle v Šanghaji právem naštvaný. Během závodu podal skvělý výkon, pódium mu však uniklo kvůli chybě při propočtu množství paliva.
"Samozřejmě, že jsem byl zklamaný, protože jsem byl tak blízko dobrého umístění na bedně, čtvrtinu závodu jsem vedl," stále se trochu zlobí Rosberg, který dojel nakonec až na pátém místě, protože musel v závěru ubrat kvůli kritickému nedostatku paliva v nádrži jeho Mercedesu. Scházelo mu 5 - 6 kg paliva, proto v posledních 16 kolech nemohl jet naplno.
"Varování přišlo už ve třetině závodu [v 19. kole], ale od 40. kola Nico musel [ubrat] z plynu. Šestnáct kol tedy jezdil s handicapem," potvrzuje sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug pro Motorsport Total. Mercedes zkrátka nepočítal s tím, že během Velké ceny Číny bude až tak konkurenceschopný. Michael Schumacher, který bojoval hlouběji v poli, problémy s palivem neměl.
Haug: "V závodě jsme byli na úrovni McLarenu"
Haug to ale vnímá pozitivně: "Předvedli jsme ale jasný pokrok, rychlostí v závodě jsme byli na úrovni McLarenu. Autu nyní rozumíme lépe, takže tuto výkonnost budeme moci napodobit i na dalších okruzích."
Rosberg si pobyt v Číně prodloužil o 2 dny, během nichž navštívil výstavu Šanghaj Motor Show. Nyní už míří domů, víkendu má nabitý: "O velikonoční neděli se s několika kamarády zúčastním triatlonu na promenádě v Nice. Moc se na to těším." Poté zamíří do továrny v Brackley, kde se bude s týmem připravovat na další závody. Seriál F1 pokračuje 8. května Velkou cenou Turecka.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.