Nico Rosberg byl po dojezdu do cíle v Šanghaji právem naštvaný. Během závodu podal skvělý výkon, pódium mu však uniklo kvůli chybě při propočtu množství paliva.
"Samozřejmě, že jsem byl zklamaný, protože jsem byl tak blízko dobrého umístění na bedně, čtvrtinu závodu jsem vedl," stále se trochu zlobí Rosberg, který dojel nakonec až na pátém místě, protože musel v závěru ubrat kvůli kritickému nedostatku paliva v nádrži jeho Mercedesu. Scházelo mu 5 - 6 kg paliva, proto v posledních 16 kolech nemohl jet naplno.
"Varování přišlo už ve třetině závodu [v 19. kole], ale od 40. kola Nico musel [ubrat] z plynu. Šestnáct kol tedy jezdil s handicapem," potvrzuje sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug pro Motorsport Total. Mercedes zkrátka nepočítal s tím, že během Velké ceny Číny bude až tak konkurenceschopný. Michael Schumacher, který bojoval hlouběji v poli, problémy s palivem neměl.
Haug: "V závodě jsme byli na úrovni McLarenu"
Haug to ale vnímá pozitivně: "Předvedli jsme ale jasný pokrok, rychlostí v závodě jsme byli na úrovni McLarenu. Autu nyní rozumíme lépe, takže tuto výkonnost budeme moci napodobit i na dalších okruzích."
Rosberg si pobyt v Číně prodloužil o 2 dny, během nichž navštívil výstavu Šanghaj Motor Show. Nyní už míří domů, víkendu má nabitý: "O velikonoční neděli se s několika kamarády zúčastním triatlonu na promenádě v Nice. Moc se na to těším." Poté zamíří do továrny v Brackley, kde se bude s týmem připravovat na další závody. Seriál F1 pokračuje 8. května Velkou cenou Turecka.
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.