Šéf týmu Renault, Erich Boullier, řekl, že se jeho tým musí snažit, aby byl schopný zopakovat víkendy, kdy vozy Renault stanuly na pódium.
Zatímco v Austrálii a Malajsii tým Renault slavil pódium svých jezdců, Heidfelda a Petrova, v Číně už to tak růžové nebylo. Stáj zbrzdil problém se spolehlivostí během kvalifikace a v závodu zase vybraná moc konzervativní strategiie. "Když se podívate na výsledky Q2 Vitalyho, tak vidíte, jak rychlí jsme zhruba mohli být."
"Nemužeme si dovolit mít špatné víkendy. Potřebujeme naopak perfektní víkendy, abychom stačili. Pokud chcete bojovat s velkými týmy, tak musíte být připraveni v jejich stínu. Řekněme, že jsme to v Číně vzali za špatný konec hned od začátku víkendu."
Boullier měl s Heidfeldem v Malajsii co oslavovat (Nick dojel třetí)...
"Závada na motoru na voze Vitalyho pochopitelně nebyla chyba lidí přímo na okruhu, ale musíme se tomu pokusit jako tým vyhnout. Tento incident ovlivnil kvalifikaci i Heidfeldovi a už se to s námi vezlo. Byl to takový sněhový efekt. Všechno šlo špatně. V závodu to bylo stejné, startovali jsme z 10. a 16. místa. Možná jsme mohli zvolit agresivnější strategii."
"Musíme nad tím popřemýšlet. Například Nico (Rosberg) byl před zastávkami šest sekund za Buttonem a pak, když všichni zastavili, tak byl najednou pět sekund před všemi. Když se pak podíváte na Lewise, tak zjistíte, že tím, že ušetřil jednu sadu pneumatik, dost získal. Když zastavíte, tak můžete získat výhodu od pěti do osmi sekund a to dokáže s pozicí na trati dost zamýchat!"
...Petrov se zase blýskl v Austrálii (také 3. místo)
"Takže, když jste na špici a máte před sebou volno a můžete tak zajíždět čistá kola, tak můžete soupřů jednoduše poodjet, protože vás nikdo nebrzdí. Naši lidé jsou přes stragie dobří, ale myslím, že s degradací pneumatik Pirelli se budeme ještě muset naučit pracovat," říká šéf Renaultu.
Tým plánuje v Turecku také představit nové zadní křídlo a další vylepšení. "Je to famózní zadní křídlo. Máme před sebou tři týdny, a tak můžeme na autě udělat hodně změn. Ale to může každý. Chceme si udržet naše pozice a bojovat o páté nebo šesté místo."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.