Manažer Fernanda Alonsa a bývalý šéf závodního týmu Renaultu - Flavio Briatore - neobviňuje svého svěřence z neuspokojivých výsledků. Za ty podle něj mohou designéři v Maranellu, kteří nedokázali vymyslet nic nového a postavili pomalé auto.
Briatore již na konci minulého měsíce doporučoval Ferrari, aby letošní sezónu zabalilo a začalo se raději připravovat na rok 2012 (viz tento článek), o titulu se dle něj rozhodne mezi Red Bullem a McLarenem s tím, že Ferrari už ztrátu na soupeře nedožene.
"Pilot je důležitý, ale auto ještě více. Pokud je pilot konkurenceschopný, konkurenceschopné auto činí rozdíl, ale Fernando s tím nemůže nic dělat, protože problém představuje auto. Je nemožné, aby se dotáhli na Red Bull, Ferrari bude muset v letošní sezóně bojovat o třetí místo," uvádí Briatore.
"Fernando chtěl jít do Ferrari za jakoukoliv cenu. Je v týmu více než spokojený, ale chce konkurenceschopnější Ferrari a udělá všechno pro to, aby jim s tím pomohl," pokračuje manažer španělského pilota.
Podle něj není problém se zdroji italského týmu, které jsou obrovské. Jeho designérům ale schází kreativita, jakou převádí například Adrian Newey u Red Bullu. Scuderia již dlouho nepřišla s něčím originálním, co by kopírovaly ostatní týmy.
"Ferrari schází kreativita. Mají potenciál, finanční zdroje a vybavení. Je jasné, že procházejí náročným obdobím a musí nalézt řešení, obzvlášť co se týče aerodynamiky. Rozdíl je obrovský a nečekám, že by Red Bull udělal stejné chyby, jako minulý rok. Během šesti či sedmi závodů budou mít téměř vyhráno," dodává Briatore.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.