Manažer Fernanda Alonsa a bývalý šéf závodního týmu Renaultu - Flavio Briatore - neobviňuje svého svěřence z neuspokojivých výsledků. Za ty podle něj mohou designéři v Maranellu, kteří nedokázali vymyslet nic nového a postavili pomalé auto.
Briatore již na konci minulého měsíce doporučoval Ferrari, aby letošní sezónu zabalilo a začalo se raději připravovat na rok 2012 (viz tento článek), o titulu se dle něj rozhodne mezi Red Bullem a McLarenem s tím, že Ferrari už ztrátu na soupeře nedožene.
"Pilot je důležitý, ale auto ještě více. Pokud je pilot konkurenceschopný, konkurenceschopné auto činí rozdíl, ale Fernando s tím nemůže nic dělat, protože problém představuje auto. Je nemožné, aby se dotáhli na Red Bull, Ferrari bude muset v letošní sezóně bojovat o třetí místo," uvádí Briatore.
"Fernando chtěl jít do Ferrari za jakoukoliv cenu. Je v týmu více než spokojený, ale chce konkurenceschopnější Ferrari a udělá všechno pro to, aby jim s tím pomohl," pokračuje manažer španělského pilota.
Podle něj není problém se zdroji italského týmu, které jsou obrovské. Jeho designérům ale schází kreativita, jakou převádí například Adrian Newey u Red Bullu. Scuderia již dlouho nepřišla s něčím originálním, co by kopírovaly ostatní týmy.
"Ferrari schází kreativita. Mají potenciál, finanční zdroje a vybavení. Je jasné, že procházejí náročným obdobím a musí nalézt řešení, obzvlášť co se týče aerodynamiky. Rozdíl je obrovský a nečekám, že by Red Bull udělal stejné chyby, jako minulý rok. Během šesti či sedmi závodů budou mít téměř vyhráno," dodává Briatore.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.