Manažer Fernanda Alonsa a bývalý šéf závodního týmu Renaultu - Flavio Briatore - neobviňuje svého svěřence z neuspokojivých výsledků. Za ty podle něj mohou designéři v Maranellu, kteří nedokázali vymyslet nic nového a postavili pomalé auto.
Briatore již na konci minulého měsíce doporučoval Ferrari, aby letošní sezónu zabalilo a začalo se raději připravovat na rok 2012 (viz tento článek), o titulu se dle něj rozhodne mezi Red Bullem a McLarenem s tím, že Ferrari už ztrátu na soupeře nedožene.
"Pilot je důležitý, ale auto ještě více. Pokud je pilot konkurenceschopný, konkurenceschopné auto činí rozdíl, ale Fernando s tím nemůže nic dělat, protože problém představuje auto. Je nemožné, aby se dotáhli na Red Bull, Ferrari bude muset v letošní sezóně bojovat o třetí místo," uvádí Briatore.
"Fernando chtěl jít do Ferrari za jakoukoliv cenu. Je v týmu více než spokojený, ale chce konkurenceschopnější Ferrari a udělá všechno pro to, aby jim s tím pomohl," pokračuje manažer španělského pilota.
Podle něj není problém se zdroji italského týmu, které jsou obrovské. Jeho designérům ale schází kreativita, jakou převádí například Adrian Newey u Red Bullu. Scuderia již dlouho nepřišla s něčím originálním, co by kopírovaly ostatní týmy.
"Ferrari schází kreativita. Mají potenciál, finanční zdroje a vybavení. Je jasné, že procházejí náročným obdobím a musí nalézt řešení, obzvlášť co se týče aerodynamiky. Rozdíl je obrovský a nečekám, že by Red Bull udělal stejné chyby, jako minulý rok. Během šesti či sedmi závodů budou mít téměř vyhráno," dodává Briatore.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.