McLaren se nyní zaměří na vylepšení kvalifikací, který letos zatím vládnou Red Bully. Pro další závody chystá významná vylepšení, nepodceňuje však ani další soupeře.
"Potřebujeme vylepšit naši rychlost v kvalifikacích, abychom se mohli vyrovnat Red Bullu. V závodě to je podle mě docela těsné, ale rád bych, abychom byli vpředu na obou frontách. Máme dva opravdu skvělé piloty, výborný tým, který dobře zareagoval na velmi obtížný začátek roku, takže jsem na ně velmi hrdý. Čeká nás však velmi dlouhý šampionát," říká Whitmarsh.
V Číně McLaren nasadil novější verzi podlahy, difuzoru a výfuků. Podle šéfa McLarenu však bude zapotřebí v následujících týdnech učinit mnohem větší pokrok, který by se měl projevit v Istanbulu.
"Vrhneme do toho všechno, co můžeme. Máme spoustu věcí, na kterých usilovně pracujeme. Bude ale záležet na tom, do jaké míry podají očekávané výsledky, do jaké míry budou kompatibilní a které dostaneme [do Istanbulu]. To opravdu nebudu vědět až do pátečního rána v Turecku," pokračuje."
Podle Whitmarshe je pro tým obrovským povzbuzením, když vidí, pod jaký tlak dostali nejrychlejší Red Bull v uplynulých třech závodech: "Nezmizeli někde v dáli. Prožili jsme dobrý začátek roku. Mezi Ferrari a Mercedesem to je těsné, ale ještě nám mohou pěkně zatopit.
My se ale budeme soustředit na svou vlastní práci. Pokud budeme moci vůz zrychlit, pak se snad dostaneme do silné pozice proti Red Bull. Nepodceňujeme však žádný z ostatních týmů, které se na nás usilovně snaží dotáhnout."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.