McLaren se nyní zaměří na vylepšení kvalifikací, který letos zatím vládnou Red Bully. Pro další závody chystá významná vylepšení, nepodceňuje však ani další soupeře.
"Potřebujeme vylepšit naši rychlost v kvalifikacích, abychom se mohli vyrovnat Red Bullu. V závodě to je podle mě docela těsné, ale rád bych, abychom byli vpředu na obou frontách. Máme dva opravdu skvělé piloty, výborný tým, který dobře zareagoval na velmi obtížný začátek roku, takže jsem na ně velmi hrdý. Čeká nás však velmi dlouhý šampionát," říká Whitmarsh.
V Číně McLaren nasadil novější verzi podlahy, difuzoru a výfuků. Podle šéfa McLarenu však bude zapotřebí v následujících týdnech učinit mnohem větší pokrok, který by se měl projevit v Istanbulu.
"Vrhneme do toho všechno, co můžeme. Máme spoustu věcí, na kterých usilovně pracujeme. Bude ale záležet na tom, do jaké míry podají očekávané výsledky, do jaké míry budou kompatibilní a které dostaneme [do Istanbulu]. To opravdu nebudu vědět až do pátečního rána v Turecku," pokračuje."
Podle Whitmarshe je pro tým obrovským povzbuzením, když vidí, pod jaký tlak dostali nejrychlejší Red Bull v uplynulých třech závodech: "Nezmizeli někde v dáli. Prožili jsme dobrý začátek roku. Mezi Ferrari a Mercedesem to je těsné, ale ještě nám mohou pěkně zatopit.
My se ale budeme soustředit na svou vlastní práci. Pokud budeme moci vůz zrychlit, pak se snad dostaneme do silné pozice proti Red Bull. Nepodceňujeme však žádný z ostatních týmů, které se na nás usilovně snaží dotáhnout."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.