Red Bull plánuje vylepšit svou slabou stránku - systém pro rekuperaci kinetické energie (KERS) - jež do příští Velké ceny Turecka.
Tým měl během první tří závodů s tímto systémem neustále problémy. Jeho šéf Christian Horner věří, že se je brzy podaří vyřešit: "Další vylepšení KERSu přijde v Turecku. Neustále se zlepšuje s tím, jak roste naše porozumění tohoto systému a počet kilometrů, které s ním ujedeme. Věřím tedy, že se nám problémky, které jsme s ním měli, podaří dle plánu vyřešit."
V paddocku se hovoří o tom, že problémy souvisí s přehříváním bateriového systému, který je stěsnán v malém prostoru úzkých bočnic tak, aby to příliš nenarušovalo aerodynamiku vozu.
Mark Webber považuje vyřešení problémů s KERSem za prioritu: "V těchto dnech je klíčovou součástí Formule 1, je zcela zřejmé, že to musíme co nejdříve vyřešit. McLaren s Mercedesem s ním má obrovské zkušenosti z roku 2009 a odvádějí dobrou práci při jeho využívání. To není výmluva - znamená to, že musíme usilovněji pracovat, co nejchytřeji a co nejrychleji."
"Naštěstí máme nyní trochu pauzu, takže se na něj budeme samozřejmě soustředit - na jeho spolehlivost, konzistenci a také na pochopení systému. Není to jen otázkou výkonnosti, ale neuvěřitelně narušuje dění v garáži... mé auto bylo o víkendu asi čtyřikrát přestavěno. Je to vše pak mnohem náchylnější na chyby, když rozeberete auto a zase jej v potřebném čase poskládáte, není to jednoduché.
Mám na to skvělé kluky. Jak říkám, s omezenými zkušenostmi, které máme, jsme na tom tak, jak na tom jsme. Ale v šampionátu si vedeme pořád dobře, myslím. Takže se musíme vzchopit, a do Turecka na tom pořádně zapracovat," dodává pilot Red Bullu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.