Testovací jezdec McLarenu, Pedro de la Rosa, věří, že jeho tým čeká úspěšná sezona. Španěl je také nadšen novinkami, které v letošní sezoně vstoupili v platnost.
Pedro de la Rosa si dokáže představit, že Lewis Hamilton a Jenson Button budou na konci roku bojovat o titul: "Šampionáty, ve kterých McLaren začal hned od začátku s velmi konkurenceschopným vozem, většinou končily tak, že jsme měli nejrychlejší auto ze všech. Ještě se toho o novém autě musíme hodně naučit, ale náš vývojový program je velmi dobrý."
Skutečnost, že měl Lewis Hamilton v Sepangu smůlu a po obdržení 20s penalizace obsadil až 8. místo, Pedra vůbec nezneklidňuje. Místo toho vidí i na tomto příkladu sílu McLarenu, Lewis totiž dokázal i přesto bodovat: "V takových závodech je důležité, aby jezdec získal co možná nejvíc bodů, které se ještě získat dají. Právě takové body totiž na konci sezony, pokud je vyrovnaná, mohou rozhodovat."
De La Rosa se také vyjádřil na adresu nových pneumatik od Pirelli, systému KERS a možnosti změnit polohu části zadního křídla na rovince: "Změny fungují. Myslím, že musíme být Pirelli vděčni za to, že na sebe vzali riziko a postavili obutí, které moc dlouho nevydrží. Přispělo to k lepší show. Závod v Sepangu byl velmi zajímavý a myslím, že to byl dobrý příklad toho, jak by to mohlo fungovat."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.