Nico Hülkenberg doufá, že se mu po letošní pauze podaří příští rok postoupit na pozici závodního pilota Force Indie.
Talentovaný Němec, který byl na sklonku loňského roku nahrazen Pastorem Maldonadem s bohatými sponzory za zády, letos působí pouze v roli testovacího jezdce indické stáje. Venezuelan s sebou přinesl týmu miliony ropných dolarů od státní společnosti PDVSA, zatímco Hülkenberg sponzory hledal těžce.
"Bylo to zklamáním přijít o závodní sedačku. Chci závodit. Na druhé straně jsem rád, že si mě Force India vybrala. Dalo mi to možnost ukázat můj talent a předvádět dobré výkony. Snad mi příští rok dají možnost jezdit," uvádí Hülkenberg pro DNA India.
23letý mladík se vrací k odchodu z Williamsu: "Oni vždy říkali, že se mnou počítají na dlouho. Nikdy se nezmínili o tom, že by s mou výkonností byli nespokojeni. Na konci roku se to ale vyvinulo tak, že ztráceli sponzory a potřebovaly peníze - a potřebovali platícího pilota. Pak přišel Pastor Maldonado.
Na jedné straně jsem zklamaný tím, jak se ke mně zachovali. Ale chápu, že potřebovali peníze, bez kterých nemůžete závodit. Pro to potřebujete rozpočet a platit svým zaměstnancům. F1 je drahým sportem a bez peněžního toku je to těžké.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.