Jak se vyvíjí soudní spor o název Lotus mezi Baharovou Group Lotus a Fernandesovým týmem 1 Malaysia F1? Proč nepřinášíme žádné aktuální informace o tom, co se děje v soudní síni?
Médiím totiž bylo zakázáno informovat veřejnost o průběhu soudního jednání v kauze využívání názvu Lotus ve Formuli 1. Protože je stále ve stádiu nerozhodnuto (sub judice), nesmí od samotného počátku (před 2 týdny) nikdo z novinářů ani nikdo ze zainteresovaných osob dle Nejvyššího soudu Spojeného království v Londýně informovat o tom, co se děje v soudní síni.
Důvod? Soud se obává, že by informace z průběhu jednoho dne mohly ovlivnit další jednání - soudci by mohli být ovlivněni tím, co si v médiích přečtou. Ve snaze o nestrannost se proto žádné důkazy předkládané v soudní síni nesmí dostat ven, aby to neovlivnilo rozhodování v souvisejících dílčích kauzách.
Podle právníků společnosti Collyer Bristow si na finální verdikt budeme muset ještě další čtyři týdny počkat: "Přes zákaz v informování o sporu v médiích se objevila zpráva, že verdikt padne za čtyři týdny. To není nic neobvyklého. V takovém případě, kdy je soudce po dobu dvou týdnů zásobován výpověďmi svědků, dokumentací a osobními svědectvími různých zdrojů, by nebylo nic neobvyklé, kdyby si pro zvážení všeho vybral více než čtyři týdny."
"Ať už ale soud rozhodne jakkoliv, zřejmě budeme vídávat ještě další dvě či tři Velké ceny čtyři vozy se jménem Lotus ve svém názvu na startovním roštu. A pokud se Heidfeldovi podaří dojed mezi nejlepší trojici v Číně a v Turecku, využívání názvu týmů bude ještě důležitější. Tato nejistota představuje komerční překážku pro týmy, jak ve svých komentářích nedávno potvrdil Tony Fernandes, který kvůli tomuto případu již přišel o několik sponzorů," uvádí právník Tim Lowles specializující se na oblast motosportu.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.