Šéf Red Bullu Christian Horner pochválil Pirelli za to, že se jim podařilo zatraktivnit Velkou cenu Malajsie.
Italský výrobce byl před sezónou požádán o to, aby vyráběl rychleji se opotřebovávající pneumatiky, díky nimž by se zvýšil počet zastávek v boxech z průměrné jedné v loňském roce na tři v letošním.
Zatímco během prvního závodu v Austrálii většina pilotů stavěla pouze dvakrát, za vyšších teplot v Sepangu to bylo třikrát, přičemž někteří se v boxech objevili dokonce čtyřikrát (Webber, Hamilton a kvůli poškození křídla také Alonso).
Horner připustil, že díky tomu se nejednalo o jedno zastávkové procesí jako za doby Bridgestonů, ale o vzrušující velkou cenu, během níž došlo k 55 předjížděcím manévrům, což trojnásobně převyšuje malajský průměr.
"Rozhodně to dodalo závodu vzrušující rozměr. Na boxové zídce to bylo samozřejmě obtížné. Byla by to noční můra i pro leteckého dispečera, protože se snažíte hledět i na to, kde vyjedete po zastávce z boxů, jaká je degradace, jakou směs byste měli použít - a to vše u dvou vozů. Pracovní tempo je obrovské," ohlíží se Horner za závodem v Sepangu.
"Myslím, že musíte být flexibilní. Nevěděli jsme, jestli pojedeme na tři, čtyři či pět zastávek. Do závodu musíte s jistou dávkou přizpůsobivosti ke změnám. Pro nás to bylo od startu do cíle dost hodně intenzivní."
Z pohledu diváka si závod ještě nevychutnal, proto byl v hodnocení zdrženlivější: "Nejsem tou správnou osobou, která by to mohla komentovat, protože jste tak ponořeni do závodu, že vůbec nesledujete závod jako celek.
Máte však lidi, kteří spolu závodí, Alonso s Hamiltonem si to rozdávali kolo na kolo, Markovi se podařilo dostat zpět do hry po špatném prvním kole, takže si myslím, že to je pro Formuli 1 jenom dobré, jinak by to býval celkem nudný závod."
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.