Sebastian Vettel s Markem Webberem byli varováni, že jediná slabina jejich Red Bullu - nespolehlivost KERSu - nebude jen tak rychle odstraněna.
I když Vettel včera vyhrál i druhý závod, systém pro rekuperaci kinetické energie jemu ani jeho kolegovi Marku Webberovi nefungoval správně po celou dobu Velké ceny Malajsie. Již tento týden se jede další závod v Číně, kde je KERS rovněž velmi výhodný, ale Adrian Newey připustil, že stále nemají řešení na problémy s jejich systémem.
"Realitou je, že systém prožívá své dětské nemoci. Nejsme výrobní tým, takže si jej musíme vyvíjet sami, čemuž jsme se v minulosti nevěnovali," popisuje nadaný konstruktér Red Bullu.
"Věnujeme se tomu také s omezenými zdroji, rozpočtem a zkušenostmi, rychle se tedy učíme. Jak dlouho nám potrvá vše dobře poznat, to se uvidí," pokračuje Newey, podle něhož řešení problémů není jednoduché. Potrvá to Red Bullu, než systém vyladí? "To, že stále přicházíme na nové problémy, vede k takovému závěru."
Spekuluje se, že se přehřívá kvůli velmi agresivnímu návrhu bočnic monopostu RB7. Newey s tím však nesouhlasí: "Nemyslím si to."
A jak to bylo s využíváním KERSu oběma piloty během včerejšího závodu? "U Marka jsme měli problém mimo něj, což znamenalo, že jej nemohl používat během závodu vůbec, ani na startu. Problém se objevil při nájezdu na startovní rošt - byl to nový problém, žádný z těch, který bychom měli dříve.
U Seba jsme měli problém, který sice znamenal, že s ním můžeme pokračovat, ale z hlediska bezpečnosti jsme si mysleli, že bude nejlepší jej vypnout a nepodstupovat žádné riziko," odpovídá Newey.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.