Sebastian Vettel s Markem Webberem byli varováni, že jediná slabina jejich Red Bullu - nespolehlivost KERSu - nebude jen tak rychle odstraněna.
I když Vettel včera vyhrál i druhý závod, systém pro rekuperaci kinetické energie jemu ani jeho kolegovi Marku Webberovi nefungoval správně po celou dobu Velké ceny Malajsie. Již tento týden se jede další závod v Číně, kde je KERS rovněž velmi výhodný, ale Adrian Newey připustil, že stále nemají řešení na problémy s jejich systémem.
"Realitou je, že systém prožívá své dětské nemoci. Nejsme výrobní tým, takže si jej musíme vyvíjet sami, čemuž jsme se v minulosti nevěnovali," popisuje nadaný konstruktér Red Bullu.
"Věnujeme se tomu také s omezenými zdroji, rozpočtem a zkušenostmi, rychle se tedy učíme. Jak dlouho nám potrvá vše dobře poznat, to se uvidí," pokračuje Newey, podle něhož řešení problémů není jednoduché. Potrvá to Red Bullu, než systém vyladí? "To, že stále přicházíme na nové problémy, vede k takovému závěru."
Spekuluje se, že se přehřívá kvůli velmi agresivnímu návrhu bočnic monopostu RB7. Newey s tím však nesouhlasí: "Nemyslím si to."
A jak to bylo s využíváním KERSu oběma piloty během včerejšího závodu? "U Marka jsme měli problém mimo něj, což znamenalo, že jej nemohl používat během závodu vůbec, ani na startu. Problém se objevil při nájezdu na startovní rošt - byl to nový problém, žádný z těch, který bychom měli dříve.
U Seba jsme měli problém, který sice znamenal, že s ním můžeme pokračovat, ale z hlediska bezpečnosti jsme si mysleli, že bude nejlepší jej vypnout a nepodstupovat žádné riziko," odpovídá Newey.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.