Sebastian Vettel s Markem Webberem byli varováni, že jediná slabina jejich Red Bullu - nespolehlivost KERSu - nebude jen tak rychle odstraněna.
I když Vettel včera vyhrál i druhý závod, systém pro rekuperaci kinetické energie jemu ani jeho kolegovi Marku Webberovi nefungoval správně po celou dobu Velké ceny Malajsie. Již tento týden se jede další závod v Číně, kde je KERS rovněž velmi výhodný, ale Adrian Newey připustil, že stále nemají řešení na problémy s jejich systémem.
"Realitou je, že systém prožívá své dětské nemoci. Nejsme výrobní tým, takže si jej musíme vyvíjet sami, čemuž jsme se v minulosti nevěnovali," popisuje nadaný konstruktér Red Bullu.
"Věnujeme se tomu také s omezenými zdroji, rozpočtem a zkušenostmi, rychle se tedy učíme. Jak dlouho nám potrvá vše dobře poznat, to se uvidí," pokračuje Newey, podle něhož řešení problémů není jednoduché. Potrvá to Red Bullu, než systém vyladí? "To, že stále přicházíme na nové problémy, vede k takovému závěru."
Spekuluje se, že se přehřívá kvůli velmi agresivnímu návrhu bočnic monopostu RB7. Newey s tím však nesouhlasí: "Nemyslím si to."
A jak to bylo s využíváním KERSu oběma piloty během včerejšího závodu? "U Marka jsme měli problém mimo něj, což znamenalo, že jej nemohl používat během závodu vůbec, ani na startu. Problém se objevil při nájezdu na startovní rošt - byl to nový problém, žádný z těch, který bychom měli dříve.
U Seba jsme měli problém, který sice znamenal, že s ním můžeme pokračovat, ale z hlediska bezpečnosti jsme si mysleli, že bude nejlepší jej vypnout a nepodstupovat žádné riziko," odpovídá Newey.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.