Pirelli po kritice dočasně upravuje značení pneumatik

Hembery, Paul
Hembery, Paul, foto: Pirelli
PH 7. dubna 2011 14:10
Sdílej:

Pirelli se pro tento závodní víkend v Malajsii rozhodlo přidat zlatý pruh po obvodu měkčí sady pneumatik, aby pomohlo lépe rozlišovat mezi pneumatikami na vozech, které jsou v pohybu.

Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery uvedl, že tato je na zkoušku pouze pro následující víkend a že trvalejší změny ve značení svých pneumatik učiní až na počátku evropského tažení Formule 1.

"Měli jsme samozřejmě několik stížností, že lidé nedokážou rozeznat pneumatiky. Pruh ale není ideálním řešením," říká Hembery. "V Turecku budeme mít mnohem jasnější označení na bočnicích. Nebude tam ten proužek. Spojíme nápis Pirelli a P-Zero barevnými pásy."

Dočasná novinka ve značení pneumatik Pirelli v Sepangu - zlatý pruh po obvodu pneumatiky

"Při otáčení to bude znamenat, že již nebude dominovat černá barva. Bude to [u měkké směsi] vypadat jako otáčející se žlutý kruh, převažovat bude žlutá barva. To stejné učiníme u ostatních směsí. Dle doposud námi provedených testů, se zdá, že to funguje velmi dobře," dodává Hembery.

Během závodního víkendu meteorologové očekávají přeháňky, ke slovu tak letos poprvé zřejmě přijdou i přechodné (intermediate) a mokré (wet) pneumatiky. Druhé jmenované se dokážou vypořádat s 5 mm stojící vody, než se vůz začne potýkat s aquaplaningem.

Mokrá (vlevo) a přechodná (vpravo) pneumatika Pirelli P-Zero

Jedna mokrá pneumatika zvládne při rychlosti 300 km/h odvést až 60 litrů vody, což znamená, že monopost F1 v plné rychlosti "uklidí" až 240 litrů vody za sekundu. Přechodná pneumatika naproti tomu zvládne odvést "jen" 20 l vody.

Témata:
Stalo se