HRT doufá, že se tentokrát v Sepangu kvalifikuje a bude moci nastoupit i do nedělního závodu. Pomoci by mu mělo i nové přední křídlo, které konečně prošlo povinnými crash-testy FIA a už je na cestě do Malajsie.
"Jsme velmi motivováni a dobře naladěni, protože bychom už měli mít to přední křídlo," uvedl včera na okruhu Liuzzi. "Všechno by mělo být už v pořádku, takže by mělo dorazit před začátkem zítřejších tréninků. Máme spoustu nových dílů a věříme, že budeme v mnohem lepší formě než v Austrálii.
Nemůžeme říci, že se budeme pohybovat uprostřed startovního pole během závodu, ale jsem si jistý, že stáhneme ztrátu a budeme docela blízko Virginu. Malajsie je nejnáročnější tratí na splnění pravidla 107 %, ale jsem si docela jistý, že pokud nepostoupíme, ostatní týmy se budou trápit, protože naše rychlost se hodně zlepší a stáhneme náskok našich soupeřů.
Náš problém s časy na kolo souvisel s nedostatkem kilometrů, protože během sedmi kol můžete těžko zajet dobrý čas s vozem, s nímž jsme nikdy nevyjeli. Je úplně jiný než ten loňský, úplně se změnila celá záď."
Staré (nahoře, Melbourne) a nové (dole, prezentace) křídlo
"Měli jsme problémy, protože jsme nemohli použít přední křídlo, které bylo vyvinuto pro tento vůz a jeho aerodynamiku, navíc jsme měli několik dalších problémů.
Všichni proto byli proto překvapeni, jakých časů jsme dosáhli během tak krátké doby. Byla škoda, že jsme měli v sobotu dopoledne stupidní problém, jednalo se jen o tlačítko, které vypnulo auto. Po absolvování třetího tréninku bychom tedy bývali v mnohem lepší pozici pro kvalifikaci," prozradil Liuzzi, podle něhož přináší nové přední křídlo jejich vozu F111 0,5 - 0,7 sec na kolo.
Hispania se navíc dohodla s Mercedesem na využívání jednoho z jejich aerotunelů, v němž Němci kvůli Dohodě o omezení zdrojů (RRA) letos nemohou testovat, pro účely aerodynamického vývoje monopostu F111 v následujících měsících.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.