Nové křídlo HRT prošlo crash-testy a už míří do Sepangu

HRT
HRT, foto: HRT F1 Team
PH 7. dubna 2011 08:55
Sdílej:

HRT doufá, že se tentokrát v Sepangu kvalifikuje a bude moci nastoupit i do nedělního závodu. Pomoci by mu mělo i nové přední křídlo, které konečně prošlo povinnými crash-testy FIA a už je na cestě do Malajsie.

"Jsme velmi motivováni a dobře naladěni, protože bychom už měli mít to přední křídlo," uvedl včera na okruhu Liuzzi. "Všechno by mělo být už v pořádku, takže by mělo dorazit před začátkem zítřejších tréninků. Máme spoustu nových dílů a věříme, že budeme v mnohem lepší formě než v Austrálii.

Nemůžeme říci, že se budeme pohybovat uprostřed startovního pole během závodu, ale jsem si jistý, že stáhneme ztrátu a budeme docela blízko Virginu. Malajsie je nejnáročnější tratí na splnění pravidla 107 %, ale jsem si docela jistý, že pokud nepostoupíme, ostatní týmy se budou trápit, protože naše rychlost se hodně zlepší a stáhneme náskok našich soupeřů.

Náš problém s časy na kolo souvisel s nedostatkem kilometrů, protože během sedmi kol můžete těžko zajet dobrý čas s vozem, s nímž jsme nikdy nevyjeli. Je úplně jiný než ten loňský, úplně se změnila celá záď."

Staré (nahoře, Melbourne) a nové (dole, prezentace) křídlo

"Měli jsme problémy, protože jsme nemohli použít přední křídlo, které bylo vyvinuto pro tento vůz a jeho aerodynamiku, navíc jsme měli několik dalších problémů.

Všichni proto byli proto překvapeni, jakých časů jsme dosáhli během tak krátké doby. Byla škoda, že jsme měli v sobotu dopoledne stupidní problém, jednalo se jen o tlačítko, které vypnulo auto. Po absolvování třetího tréninku bychom tedy bývali v mnohem lepší pozici pro kvalifikaci," prozradil Liuzzi, podle něhož přináší nové přední křídlo jejich vozu F111 0,5 - 0,7 sec na kolo.

Hispania se navíc dohodla s Mercedesem na využívání jednoho z jejich aerotunelů, v němž  Němci kvůli Dohodě o omezení zdrojů (RRA) letos nemohou testovat, pro účely aerodynamického vývoje  monopostu F111 v následujících měsících.

Témata:
HRT
Stalo se
Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Boj Lewise Hamiltona nekončí: David Coulthard v jeho výkonu vidí pro Ferrari naději

Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.

Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.