HRT doufá, že se tentokrát v Sepangu kvalifikuje a bude moci nastoupit i do nedělního závodu. Pomoci by mu mělo i nové přední křídlo, které konečně prošlo povinnými crash-testy FIA a už je na cestě do Malajsie.
"Jsme velmi motivováni a dobře naladěni, protože bychom už měli mít to přední křídlo," uvedl včera na okruhu Liuzzi. "Všechno by mělo být už v pořádku, takže by mělo dorazit před začátkem zítřejších tréninků. Máme spoustu nových dílů a věříme, že budeme v mnohem lepší formě než v Austrálii.
Nemůžeme říci, že se budeme pohybovat uprostřed startovního pole během závodu, ale jsem si jistý, že stáhneme ztrátu a budeme docela blízko Virginu. Malajsie je nejnáročnější tratí na splnění pravidla 107 %, ale jsem si docela jistý, že pokud nepostoupíme, ostatní týmy se budou trápit, protože naše rychlost se hodně zlepší a stáhneme náskok našich soupeřů.
Náš problém s časy na kolo souvisel s nedostatkem kilometrů, protože během sedmi kol můžete těžko zajet dobrý čas s vozem, s nímž jsme nikdy nevyjeli. Je úplně jiný než ten loňský, úplně se změnila celá záď."
Staré (nahoře, Melbourne) a nové (dole, prezentace) křídlo
"Měli jsme problémy, protože jsme nemohli použít přední křídlo, které bylo vyvinuto pro tento vůz a jeho aerodynamiku, navíc jsme měli několik dalších problémů.
Všichni proto byli proto překvapeni, jakých časů jsme dosáhli během tak krátké doby. Byla škoda, že jsme měli v sobotu dopoledne stupidní problém, jednalo se jen o tlačítko, které vypnulo auto. Po absolvování třetího tréninku bychom tedy bývali v mnohem lepší pozici pro kvalifikaci," prozradil Liuzzi, podle něhož přináší nové přední křídlo jejich vozu F111 0,5 - 0,7 sec na kolo.
Hispania se navíc dohodla s Mercedesem na využívání jednoho z jejich aerotunelů, v němž Němci kvůli Dohodě o omezení zdrojů (RRA) letos nemohou testovat, pro účely aerodynamického vývoje monopostu F111 v následujících měsících.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.