Pirelli od pondělí do středy testovalo nedaleko své továrny nové směsi svých pneumatik. Na okruhu v Istanbulu se vyskytuje z pohledu pneumatik velmi náročná levotočivá zatáčky č. 8, na níž se nový dodavatel F1 potřebuje připravit.
Podle Pedra de la Rosy, kterého McLaren uvolnil pro tento test, však počasí v Turecku příliš nepřálo: "Podmínky nebyly takové, jaké bychom si přáli: propršelo dva ze tří dnů." Během první dvou se na hladkých pneumatikách nedalo vůbec jezdit, proto kroužil zejména na přechodných.
"Důležité bylo vyzkoušet ty pneumatiky v zatáčce č. 8, která je náročnější než kterákoliv jiná na okruzích letošního šampionátu," dodává Španěl. Tato zatáčka se skládá ze čtyř vrcholů a piloti ji projíždějí téměř celou na plný plyn - rychlost v ní neklesá pod 260 km/h.
Teplota trati v Istanbulu se pohybovala kolem 12 °C (ilustrační foto: Pirelli)
Pirelli již moc času k přípravě speciální směsi pro Velkou cenu Turecka nezbývá. Ta je na programu po závodě v Číně - 8. května 2011. De la Rosa se v noci přesunul do Kuala Lumpuru, poblíž kterého se o víkendu pojede Velká cena Malajsie.
Jak podle De la Rosy dopadne? "Auta, která byla dobrá v několika rychlých zatáčkách v Austrálii, budou v Malajsii ještě lepší. Ale kdo ví. Můj tým [McLaren] odvedl senzační práci v posledních týdnech."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.