McLaren před Austrálii narychlo musel upravit své výfuky. Nyní přijde na řadu také difuzor, který by měl ve spolupráci s nimi zvýšit přítlak zadní části vozu MP4-26. Bude i znatelně lehčí, protože na rozdíl od předchozí verze nebude celý z titanu, ale z uhlíkových vláken.
Britský tým všechny překvapil zlepšením, které předvedl v Austrálii proti poslednímu předsezónnímu testu v Barceloně, po němž si dle Buttona mysleli, že jsou někde na úrovni Force Indie.
Tým zahodil sofistikované řešení výfuků přezdívané "chobotnice," ale Martin Whitmarsh nevyloučil, že se k němu v průběhu roku ještě vrátí. Zvládnutí této novinky by mohlo vůz zrychlit o další vteřinu.
Nejprve je však třeba přizpůsobit auto novým, narychlo nasazeným výfukům. Nový difuzor by měl připomínat řešení Red Bullu a měl by být také lehčí než ten, který použili v Melbourne.
Šéf McLarenu pro Auto Motor und Sport potvrzuje: "Museli jsme vyrobit díly pro nové výfuky ve velmi krátké době. Museli jsme tedy vyrobit celý difuzor z titanu, což se samozřejmě projevilo na hmotnosti navíc."
To vysvětluje i odlišné zbarvení difuzoru, s nímž se vůz McLarenu proháněl po Albert Parku. Přepracovaný difuzor bude vyroben z uhlíkových vláken, která budou v kritických místech před vysokými teplotami chráněna PyroSicem (co tento materiál snese: video).
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.