Šéf španělské federace motosportu Carlos Gracia otevřeně zkritizoval domácí tým Hispania Racing poté, co se nekvalifikoval do závodu v Austrálii.
Horečně finišovaly s přípravou vozů, trmáceli se přes půl světa, mechanici nespali ve dne v noci s využitím výjimky FIA, která zavedla letos povinné večerky o závodních víkendech - přesto to nebylo nic platné. Po několika kolech nebylo týmu dovoleno startovat v nedělní Velké ceně Austrálie, protože vozy HRT nevyhověly kvalifikačnímu pravidlu 107 %.
Gracia, jenž je také členem Světové rady motosportu FIA, pro Radio Marca uvedl, že je přístupem Hispanie otrávený: "Neřekl bych zklamaný, protože tohle se dalo čekat. V takovém případě bych byl raději, kdybychom ve Formuli 1 španělský tým neměli.
Chci španělský tým, který je seriózní a má potřebný rozpočet, ne tým, jenž všichni považují za šašky. Hispania nesplnila svůj úkol. Ve Formuli 1 nemůžete působit za takových pochybných podmínek," dodává Gracia.
Tým sice požádal komisaře v Austrálii o udělení výjimky, aby nakonec mohli v neděli nastoupit, ale podle Johnnyho Herberta, který jim vypomáhal, neměli jinou možnost: "Necítil jsem se dobře, ale nemůžete ve Formuli 1 tak mizerně soutěžit. Snad tento neúspěch tým nakopne tím správným směrem, aby v Malajsii řádně soutěžili s potřebnými financemi.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.