Šéf španělské federace motosportu Carlos Gracia otevřeně zkritizoval domácí tým Hispania Racing poté, co se nekvalifikoval do závodu v Austrálii.
Horečně finišovaly s přípravou vozů, trmáceli se přes půl světa, mechanici nespali ve dne v noci s využitím výjimky FIA, která zavedla letos povinné večerky o závodních víkendech - přesto to nebylo nic platné. Po několika kolech nebylo týmu dovoleno startovat v nedělní Velké ceně Austrálie, protože vozy HRT nevyhověly kvalifikačnímu pravidlu 107 %.
Gracia, jenž je také členem Světové rady motosportu FIA, pro Radio Marca uvedl, že je přístupem Hispanie otrávený: "Neřekl bych zklamaný, protože tohle se dalo čekat. V takovém případě bych byl raději, kdybychom ve Formuli 1 španělský tým neměli.
Chci španělský tým, který je seriózní a má potřebný rozpočet, ne tým, jenž všichni považují za šašky. Hispania nesplnila svůj úkol. Ve Formuli 1 nemůžete působit za takových pochybných podmínek," dodává Gracia.
Tým sice požádal komisaře v Austrálii o udělení výjimky, aby nakonec mohli v neděli nastoupit, ale podle Johnnyho Herberta, který jim vypomáhal, neměli jinou možnost: "Necítil jsem se dobře, ale nemůžete ve Formuli 1 tak mizerně soutěžit. Snad tento neúspěch tým nakopne tím správným směrem, aby v Malajsii řádně soutěžili s potřebnými financemi.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.