Sergio Pérez během Velké ceny Austrálie všechny ohromil svou strategií - v boxech se objevil pouze jednou. Co na to Pirelli?
Během testů se na nového výrobce pneumatik snášela kritika za vysokou míru opotřebení. Málokdo pochválil dobrou přilnavost, kterou poskytovali, všichni se obávali nadměrného počtu zastávek a láteřili, že Pirelli sice splnilo svůj úkol zvýšit počet zastávek díky vyšší degradaci, ale až moc. Hovořilo se minimálně o třech, ideálně o čtyřech a dokonce i o pěti zastávkách. Marně sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery upozorňoval na nízké teploty během všech předsezónních testů.
Naruby vše v neděli obrátil Sergio Pérez v Sauberu, který si vystačil s jedinou zastávkou (více zde) jako za starých časů Bridgestonu. Přitom se nedá říci, že by se po trati nějak extrémně ploužil a brzdil ostatní. Stratégové Ferrari, kteří jako jediní povolali oba své piloty do boxů třikrát, se pak dlouho škrábali na hlavě.
Hembery k Pérezově výkonu uvádí: "Sledovali jsme to a říkali jsme si: 'Musí zajet [do boxů], musí. Co to vyvádí?' Mysleli jsme si, že se lidé sledující data pletou a že musel stavět [podruhé], ale nikdo to neviděl.
Kontrolovali jsme to. Ptali jsme se: 'Jste si jistí?' A říkali nám: 'Ano, jel pouze na jednu zastávku.' Bylo to docela překvapení a velmi vzrušující. Jeho styl jízdy k tomu také přispěl, rovněž vůz. Byla to výjimečná jízda.
Překvapilo by mě, kdyby se to stalo znovu. A pokud ano, museli bychom se podívat na to, co děláme. Nasazovat do závodu kvalifikační pneumatiky?" ptá se šéf Pirelli.
Nakonec byl žel Pérez i se svým kolegou Kamuje Kobajašim po závodě diskvalifikováni kvůli tomu, že jejich zadní křídlo nesplňovalo technické předpisy FIA. Sauber se chce odvolat - nevzpomínám si však, že by někdo po chybě při výrobě uspěl, navíc s argumentem, že mu řešení neposkytovalo žádnou výkonnostní výhodu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.