Pedro de la Rosa dostal uvolnění od svého novém zaměstnavatele, McLarenu, pro privátní test společnosti Pirelli v Turecku.
Nový dodavatel gum do F1 se chce ujistit, že je jeho produkt dobře vyvinutý i pro tak intenzivní nároky, jaké jsou na gumy kladeny v Istanbulu. Na programu testů by také mělo být zhodnocení nové tvrdé směsi a dalších vylepšení pro rok 2012.
Ačkoliv Pedro de la Rosa nedávno podepsal novou smlouvu s McLarenem, tak se Pirelli netajilo tím, že by Španěla ještě pro tento test rádo naposledy využilo. Důvodem jsou jeho velké zkušenosti s vývojem těchto gum.
"Napsal jsem pneumatikové pracovní skupině, že se Pedro zúčastní toho testu. Neměli jsme od něj žádnou negativní vazbu. Potřebujeme ho nutně použít. S našim vozem jezdil již vloni a my Toyotu pro letošek dost modifikovali. Vycházeli jsme z aktuálních předpisů, abychom získali lepší přilnavost. Cílem bylo získat přítlak podobnější tomu, který teď mají jezdci v závodech," říká pro Autosport Paul Hembery, sportovní šéf Pirelli.
"Podle toho jak tomu rozumím, tak nýnější vozy jsou na tom s přítlakem podobně těm z konce roku 2010. Takže jsme na autě museli udělat opravdu hodně změn. Proto potřebujeme Pedra, aby nám řekl rozdíl mezi vozem předtím a teď. Chceme si také prověřit náš aktuální produkt a práci s novým produktem."
Podle slov Hembery se jeho společnost rozhodla testovat v turecku kvůli rychlým zatáčkám 8 a 9, které jsou náročné na gumy. "Test je hlavně kvůli pracem pro rok 2012, pracujeme na nových produktech. Chceme si také zkusit zatáčky 8 a 9 v Istanbulu, jsou velkou výzvou. Jedeme tam, abychom si to radši dvakrát ověřili."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.