Michael Schumacher po zlepšení v závěru předsezónních testů věří, že Mercedes MGP W02 by mohl být vozem, který povede útok na zřejmě nejrychlejší Red Bull.
"Mercedes udělal obrovský krok vpřed s letošním vozem, je hodně zaměřený na výkonnost, což se vyplácí. Tento víkend je na nás, abychom to dokázali, a my máme dobrou příležitost předvést dobré věci. Nikdy bychom neměli nic podceňovat, dočkáme se pravdy - a tou je, že Red Bull je s největší pravděpodobností nejrychlejším týmem.
Myslím si, že hned za nimi budeme hrát důležitou roli. A kdokoliv bude v té skupině - řadím do ní Ferrari, dobře vypadá Renault i Williams; nesmíme zapomenout ani na McLaren, protože očekávám, že budou silnější než během testování, a my - to je skupina, v níž máme dobrou šanci na to, abychom bojovali o pozici druhého nejrychlejšího týmu," optimisticky uvádí na tiskové konferenci v Austrálii Schumacher.
"Myslím, že naším letošním cílem a reálnou šancí je boj o pódia, a pokud se bude dařit, tak snad i vítězství v závodě. Staví nás to do pozice, že bychom bojovali o šampionát? Ne.
"S tímto musíte být opatrní. Nemyslím si, že bychom už na to byli dostatečně připraveni a rozvinuti. Pokud to přijde a budeme mít šanci, můžete si být jistí tím, že se o to pokusíme, uvidíme po jednotlivých krocích. Kde jsme byli loni a kde bychom mohli být letos a rozjet to reálně, nikoliv nereálně."
Budou ale dvaačtyřicetiletému Schumacherovi stačit jen pódia? "Řekl jsem to velmi jasně již loni a to se nezměnilo. Pro mě je nejdůležitější boj o šampionát, když na to budeme připraveni.
Být na pódiu by bylo skvělé, ale mění se tím něco? Ne. Změna nastane až tehdy, když dosáhneme nášeho cíle a vyhrajeme s Mercedesem šampionát. To je to, čeho bych chtěl dosáhnout a kvůli čemu jsem zde - a o to opravdu tvrdě bojujeme.
Jsme už nyní připraveni? Ne. Můžeme vyhrát závod? Možná. Uspokojí mě to? Absolutně, určitě by mě to nadchlo. Nakonec je všechno jen o vítězstvích."
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.