Mercedes GP se po povzbudivém posledním předsezónním testu v Barceloně drží při zemi. Týmu nové díly pomohly k lepší výkonnosti, zatím ale není důvod jásat.
"Věděli jsme, co chystáme, ale je vždy otázka, jak to bude fungovat v reálu. Kalkulace v aerodynamickém tunelu ukazovaly, že bychom se mohli ubírat tím to směrem, ale jak puding chutná, to se dozvíte, až když ho sníte. Zatím to je dobré. Ale důvod ke vzrušení ještě nemáme," uvádí pro Autosport sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug.
"Nepovažujeme se za favority, ale doufáme, že se bude moci blíže srovnávat se soupeři a že kráčíme správným směrem. Potřebujeme se přesvědčit na dráze a dávat si realistické cíle."
"Ze čtvrté příčky chceme postoupit výše. Pokud sezónu začneme jako třetí či budeme mezi třemi nejlepšími, pak by to byl dobrý základ pro další zlepšování. Naše auto i všichni v týmu může podávat ještě lepší výsledky.
V nasazeném vývojovém tempu jsme na limitu, to bylo od počátku v plánu a díky Rossovi a jeho technickým spolupracovníkům jsme toho dosáhli. Zatím jsme ale nezískali ani jediný bod. V Melbourne bychom však měli dosáhnout slušné startovní pozice. Dosáhli jsme toho, co jsme před sezónou považovali za možné. Nyní uvidíme, jestli jsou ostatní o sekundu rychlejší či nikoliv," dodává Haug.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.