Mercedes GP se po povzbudivém posledním předsezónním testu v Barceloně drží při zemi. Týmu nové díly pomohly k lepší výkonnosti, zatím ale není důvod jásat.
"Věděli jsme, co chystáme, ale je vždy otázka, jak to bude fungovat v reálu. Kalkulace v aerodynamickém tunelu ukazovaly, že bychom se mohli ubírat tím to směrem, ale jak puding chutná, to se dozvíte, až když ho sníte. Zatím to je dobré. Ale důvod ke vzrušení ještě nemáme," uvádí pro Autosport sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug.
"Nepovažujeme se za favority, ale doufáme, že se bude moci blíže srovnávat se soupeři a že kráčíme správným směrem. Potřebujeme se přesvědčit na dráze a dávat si realistické cíle."
"Ze čtvrté příčky chceme postoupit výše. Pokud sezónu začneme jako třetí či budeme mezi třemi nejlepšími, pak by to byl dobrý základ pro další zlepšování. Naše auto i všichni v týmu může podávat ještě lepší výsledky.
V nasazeném vývojovém tempu jsme na limitu, to bylo od počátku v plánu a díky Rossovi a jeho technickým spolupracovníkům jsme toho dosáhli. Zatím jsme ale nezískali ani jediný bod. V Melbourne bychom však měli dosáhnout slušné startovní pozice. Dosáhli jsme toho, co jsme před sezónou považovali za možné. Nyní uvidíme, jestli jsou ostatní o sekundu rychlejší či nikoliv," dodává Haug.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.