Team Lotus potvrzuje Karuna Chandhoka na pozici svého testovacího pilota. Připojí se tak ke třetímu pilotovi Liuzi Raziovi a testovacím pilotům - k Davidovi Valsecchimu a Ricardovi Teixeirovi.
Lotus dá Chandhokovi příležitost během pátečních tréninků o závodních víkendech včetně hned toho prvního v Melbourne, na který se původně těšil Valsecchi (Davide se ale dočká v Malajsii). "Jeho technické informace a očividný talent poskytnou týmu hodnotné poznání toho, jak optimalizovat výkonnostní potenciál T128 na dráze," vysvětluje tento krok Lotus na svých stránkách.
Tony Fernandes indického pilota vítá: "Další skvělý den pro tým Lotus. Jmenování Karuna nám přináší nejen jeho ohromný jezdecký talent a zkušenosti z F1, které nám pomohou dále vyvíjet vůz, ale také přináší vřelou, velice profesionální osobnost, kterou v rodině týmu Lotus rád poznávám... Všichni v týmy se velmi těší na práci s Karunem. Nemůžu se dočkat, až uvidím zástupce indického národa v našem autě."
Chandhok své nové zaměstnání komentuje: "S týmem jsem již nějakou dobu o své reli u nich hovořil a jsem rád, že nyní můžeme potvrdit to, že budu jezdit za tým Lotus v roce 2011. Pracujeme nyní na upřesnění toho, kterých tréninků přesně se zúčastním.
Poté, co jsem s nimi strávil nějakou dobu během posledních předsezónních testů, si dobře všímám vášně, jíž všichni v týmu Lotus chovají vůči tomu, aby tým dostali zpět do čela F1. Jsou to pro něj velmi vzrušující časy a je mi opravdu ctí, že budu moci sehrát svou roli ve formování budoucnosti týmu.
Chtěl bych poděkovat Tonymu, Dinovi, Nasovi, Riadovi a Mikovi za důvěru, kterou ve mně projevují, a za šanci, díky níž mohu týmu pomoci se rozvíjet. Odvedu vždy to nejlepší, co je v mých silách, abych jim důvěru oplatil."
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.