Šéf McLarenu Martin Whitmarsh potvrdil, že do Melbourne přivezou radikálně pozměněný monopost MP4-26.
McLaren toho nejspíše kvůli problémům s komplexním systémem výfuků během testu moc neujel. Ten se mu údajně přehříval a při vyšších teplotách následně za jízdy rozpadal, proto tým nebyl schopen ujet žádnou delší vzdálenost.
Tým z Wokingu proto v Austrálii nechce nic riskovat a k prvnímu závodu veze vůz s upravenou podlahou i jednodušší verzí výfuků. Díky těmto změnám by měl přesto být dle Whitmarshe vůz MP4-26 až o sekundu rychlejší, než tomu bylo během předsezónních testů.
"Myslím, že výfukové systémy byly o dost extrémnější na více autech. My jsme měli velmi extrémní řešení, ale podle mě neposkytovalo dostatečné výsledky, dostatečný přínos vzhledem k jeho komplexnosti," uvádí Whitmarsh.
Letošní McLaren MP4-26 - podaří se mu dohnat předsezónní ztrátu a bojovat o nejvyšší příčky?
"Věřím, že potřebujeme získat potenciál z proudění výfukových plynům, máme velmi kreativní nápady, z nichž některé by mohly fungovat skvěle, ale aby mohly skvěle fungovat, musí být dostatečně trvanlivé, abychom s nimi mohli odjet závod. Některá z našich řešení ale upřímně taková nebyla, proto jsme museli udělat drobný krok zpět.
Během něj se nám ale podařilo zajímavě zvýšit výkonnost, takže uvidíme. Myslím, že víkend pro nás stále bude představovat výzvu," pokračuje Whitmarsh.
"Chci, abychom byli podstatně rychlejší, a věřím, že se nám podařilo implementovat některé změny, které by měly vůz zrychlit o více než sekundu ve srovnání s [předsezónními] testy. Cílem určitě je, abychom díky modifikacím, které máme pro Melbourne, byli o více než vteřinu rychlejší," dodává šéf McLarenu.
McLaren chystá velké novinky, které budou zřejmě obsahovat i nové komplexnější výfukové potrubí, na první evropský závod, v němž by chtěli opět bojovat o nejvyšší příčky. Soupeři ale připravují podobný krok, jestli to bude stačit, na to si budeme muset počkat do Barcelony, kde se 22. května pojede Velká cena Španělska.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.