Tým Lotus odmítá tvrzení Davida Hunta, že nedodrželi finanční část vzájemné smlouvy uzavřené v lednu.
Zatímco dnes začíná u Nejvyššího soudu v Londýně projednávání kauzy mezi Group Lotus a 1Malaysia Racing ohledně využívání názvu Lotus ve Formuli 1, David Hunt dnes veřejně obvinil Tonyho Fernandese z toho, že nedodržuje část dohody, kterou spolu uzavřeli (více v tomto článku).
Team Lotus ale dnes odpovídá, že to je právě Hunt, kdo odmítl přijmout původní smlouvu, na které se mezi sebou tyto dvě strany dohodly, a že se snaží získat více peněz.
"Team Lotus má s Davidem Huntem dohodu, která byla podepsána oběma stranami. David Hunt se snažil znovu vyjednávat o podmínkách této smlouvy, na což Team Lotus není připraven," uvádí mluvčí Lotusu.
Těžko nyní říct, kdo je v právu. Ať už je to ale Fernandes či Hunt, jisté je, že v tak důležitý den, kdy začne soud projednávat spor s jejich úhlavním nepřítelem - Group Lotus, si místo držení za jeden provaz vzájemnými políčky a narůstájícím nepřátelstvím dávají gól do vlastní branky.
Zkoumání tohoto soudu může dle právníků trvat soudu kolem 10 dnů, mezitím se obě strany mohou samozřejmě spolu dohodnout. Hunt se ale nechal slyšet, že týmu Lotus dnes u soudu nepomůže. Dany Bahar si mne ruce. O mnoho přitom mohou přijít "obě tři" strany.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.