Před dnešním projednáváním sporu ohledně názvu Lotus ve Formule 1 se držitel názvu Team Lotus - David Hunt - pustil do překvapivé kritiky Tonyho Fernandese.
Fernandes před časem Hunta označil jako za nejpočestnějšího člověka v celé kauze. Ten ale nyní obviňuje současného šéfa Lotusu za to, že nedodržuje jejich vzájemnou dohodu. Tento spor rozděluje dva klíčové spojence bojující proti skupině Lotus.
"Když jsme museli propustit personál týmu Lotus v roce 1995, slíbil jsem mu a fanouškům, že se do F1 vrátíme v rukou vhodného opatrovníka," uvádí Hunt pro Daily Telegraph. "Původně jsem choval velké naděje v to, že Tony, Din a Nasa budou ti ideální partneři."
Co mě nyní rozzlobilo je to, že jsem v dobré víře velmi tvrdě pracoval na přípravě ke slyšení, protože jsem věřil, že Tony bude ctít naši lednovou dohodu. Má práce byla oceňována jeho právníky. Přesto Tony hledal výmluvu za výmluvou a odklad za odkladem, pokud šlo o dodržování naší dohody."
"Očividně na poslední chvíli změnil na základě vlastního úsudku své rozhodnutí. Poté, co jsem udělal tolik pro dobro jeho společnosti, se snaží znovu jednat o nových podmínkách, které jsou upřímně - směšné.
"Jde mi pouze o to, aby Tony dodržel své slovo a ctil naši dohodu. Pokud to neučiní, pak nevidím důvod, proč bych mu měl pomáhat, a tento soud by rozhodně nebyl tím posledním, kterému by čelil - i kdyby vyhrál," dodává Hunt.
Podle něj v soudním sporu Team Lotus versus Group Lotus existují závažné nedostatky. Problém, který nyní vyvstal mezi ním a Fernandesem tkví v ceně licence za používání názvu Team Lotus. Tu chtěl nyní malajský podnikatel údajně upravit.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.