Mercedes udělal během posledních testů v Barceloně velký pokrok, takový, že se Michael Schumacher domnívá, že boj o přední příčky by neměl být problém.
První tři testy nebyly pro Mercedes zrovna úspěšné, ale po nasazení balíku úprav se vůz změnil k nepoznání, a to především výkonostně. Poslední dva dny v Barceloně proběhly v režii Michaela Schumachera a Nica Rosberga, Schumacher si ale myslí, že teprve po odjetí několika závodů bude jasné, jestli má vůz MGP W02 potenciál vyhrávat pravidelně závody. O boji o přední příčky ale nepochybuje.
"Jdeme správným směrem," řekl Schumacher. "Jestli máme vítězný vůz, to opravdu nevím, ale na boj o přední příčky máme. Tým odvedl během testů skvělou práci."
Ani po loňské sezoně, která pro něj nedopadla nejlépe, se sedminásobný mistr světa nevzdává naděje, že se znovu vrátí na výsluní.
Bude se Schumacher moci letos radovat po vítězství v závodě stejně jako v minulosti?
"Jsem realista. Nedalo se čekat, že se po třech letech bez závodění vrátím a budu hned pokračovat tam, kde jsem přestal. Znovu si zvyknout mi zabralo více času, než jsem čekal. Vždy jsem věděl, že to nebude lehké, ale nejsem ten typ, který se tak lehce vzdá. Musíte si uvědomit, že mluvíme o Formuli 1, která se neustále mění. Pokud ale všechno půjde dobře a tým udrží skvělou výkonnost z posledních testů, bude Mercedes bojovat o titul."
A koho Němec považuje za favorita sezony? "Red Bull vypadá silně, takže ze začátku sezony bude hlavním favoritem Sebastian Vettel."
TIP: Chcete se dozvědět víc o vylepšeních, která Mercedes nasadil na svůj vůz? Tak byste rozhodně neměli minout tento článek.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.