Mercedes udělal během posledních testů v Barceloně velký pokrok, takový, že se Michael Schumacher domnívá, že boj o přední příčky by neměl být problém.
První tři testy nebyly pro Mercedes zrovna úspěšné, ale po nasazení balíku úprav se vůz změnil k nepoznání, a to především výkonostně. Poslední dva dny v Barceloně proběhly v režii Michaela Schumachera a Nica Rosberga, Schumacher si ale myslí, že teprve po odjetí několika závodů bude jasné, jestli má vůz MGP W02 potenciál vyhrávat pravidelně závody. O boji o přední příčky ale nepochybuje.
"Jdeme správným směrem," řekl Schumacher. "Jestli máme vítězný vůz, to opravdu nevím, ale na boj o přední příčky máme. Tým odvedl během testů skvělou práci."
Ani po loňské sezoně, která pro něj nedopadla nejlépe, se sedminásobný mistr světa nevzdává naděje, že se znovu vrátí na výsluní.
Bude se Schumacher moci letos radovat po vítězství v závodě stejně jako v minulosti?
"Jsem realista. Nedalo se čekat, že se po třech letech bez závodění vrátím a budu hned pokračovat tam, kde jsem přestal. Znovu si zvyknout mi zabralo více času, než jsem čekal. Vždy jsem věděl, že to nebude lehké, ale nejsem ten typ, který se tak lehce vzdá. Musíte si uvědomit, že mluvíme o Formuli 1, která se neustále mění. Pokud ale všechno půjde dobře a tým udrží skvělou výkonnost z posledních testů, bude Mercedes bojovat o titul."
A koho Němec považuje za favorita sezony? "Red Bull vypadá silně, takže ze začátku sezony bude hlavním favoritem Sebastian Vettel."
TIP: Chcete se dozvědět víc o vylepšeních, která Mercedes nasadil na svůj vůz? Tak byste rozhodně neměli minout tento článek.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.