Mercedes udělal během posledních testů v Barceloně velký pokrok, takový, že se Michael Schumacher domnívá, že boj o přední příčky by neměl být problém.
První tři testy nebyly pro Mercedes zrovna úspěšné, ale po nasazení balíku úprav se vůz změnil k nepoznání, a to především výkonostně. Poslední dva dny v Barceloně proběhly v režii Michaela Schumachera a Nica Rosberga, Schumacher si ale myslí, že teprve po odjetí několika závodů bude jasné, jestli má vůz MGP W02 potenciál vyhrávat pravidelně závody. O boji o přední příčky ale nepochybuje.
"Jdeme správným směrem," řekl Schumacher. "Jestli máme vítězný vůz, to opravdu nevím, ale na boj o přední příčky máme. Tým odvedl během testů skvělou práci."
Ani po loňské sezoně, která pro něj nedopadla nejlépe, se sedminásobný mistr světa nevzdává naděje, že se znovu vrátí na výsluní.
Bude se Schumacher moci letos radovat po vítězství v závodě stejně jako v minulosti?
"Jsem realista. Nedalo se čekat, že se po třech letech bez závodění vrátím a budu hned pokračovat tam, kde jsem přestal. Znovu si zvyknout mi zabralo více času, než jsem čekal. Vždy jsem věděl, že to nebude lehké, ale nejsem ten typ, který se tak lehce vzdá. Musíte si uvědomit, že mluvíme o Formuli 1, která se neustále mění. Pokud ale všechno půjde dobře a tým udrží skvělou výkonnost z posledních testů, bude Mercedes bojovat o titul."
A koho Němec považuje za favorita sezony? "Red Bull vypadá silně, takže ze začátku sezony bude hlavním favoritem Sebastian Vettel."
TIP: Chcete se dozvědět víc o vylepšeních, která Mercedes nasadil na svůj vůz? Tak byste rozhodně neměli minout tento článek.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.