Lotus včera oznámil jména svých rezervních jezdců. Mladíci, kteří dostali příležitost vyzkoušet monopost T128 na zimních testech, se mohou těšit, že se do jeho kokpitu ještě posadí.
Davide Valsecchi, Luiz Razia a Ricardo Teixeira. To jsou rezervní jezdci Lotusu pro tuto sezónu. A všechny tři už jste je v zeleném monopostu T128 mohli vidět. Valsecchi a Razia jezdili na posledním testu v Barceloně, Teixeira se svezl na únorových testech rovněž v Barceloně, kde také pomáhal týmu s natáčením reklamního šotu.
„Při obou výjezdech ve Španělsku jsem se jako jezdec hodně posunul a jsem nadšený z příležitosti hrát aktivní roli v růstu týmu během následujících let,“ řekl Teixeira.
„V Team Lotus je velmi specifická atmosféra. Možnost reprezentovat svou zemi jako první Angolan ve formuli jedna právě v tomhle týmu hodně znamená pro mě osobně, pro mou rodinu a celou moji zemi,“ prohlásil oficiálně jmenovaný „druhý testovací jezdec". Valsecchi byl Lotusem titulován jako „testovací jezdec“, Razia jako „třetí jezdec“.
Davide Valsecchi na úterních testech v Barceloně
Ricciardo Teixeira loni jezdil ve Formuli 2. Oba Italové závodili pro AirAsia, sesterský tým Lotusu v GP2. Razia se navíc loni objevil na nováčkovském testu v Abú Zabí na konci minulé sezóny v kokpitu Virginu, Valsecchi tehdy seděl v HRT.
„Přínos Luize a Davideho pomohl týmu AirAsia k silnému vstupu do debutové sezóny a jejich úlohy v Team Lotus jim dají nedocenitelné zkušenosti na nejvyšší úrovni světového motorsportu. Pomůže to jejich přirozenému talentu dále se rozvíjet,“ řekl včera ke jmenování nováčků výkonný ředitel Lotusu Riad Asmat.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.