Pedro de la Rosa se vrací do McLarenu, kde bude stejně jako před léty působit v roli testovacího rezervního pilota.
Španěl u týmu pracoval v letech 2003 - 2009, převážně jako testovací pilot. Došlo však i na splnění jeho snů, když ho McLaren nasadil v roce 2005 a 2006 do několika závodů.
Pedro většinu loňské sezóny prožil závoděním za Sauber, kde jej později nahradil Nick Heidfeld. Poté se stal testovacím pilotem Pirelli, kde pomáhal s vývojem letošních pneumatik.
De la Rosa nyní oznamuje: "Ze všech týmů, kde jsem ve Formuli 1 jezdil, se v McLarenu cítím opravdu jako doma. Velmi mě tedy vzrušuje návrat k týmu, kterému můžu pomoci s vývojem MP4-26.
Lewis a Jenson mají velmi pozitivní a produktivní pracovní vztah - budu na tom tedy stavět a snažit se tomu něco přidat. Mým cílem je udělat vše, co budu moci, abych jim pomohl dostat ještě více z našeho auta, z našich inženýrů a technických zdrojů v McLaren Technology Centre."
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh novinku komentuje slovy: "Vím, že budu mluvit za všechny kolegy, když řeknu, že jsem potěšený tím, že se Pedro rozhodl pro návrat k Vodafone McLaren Mercedesu. Vrací se dokonce s většími zkušenostmi a jeho motivace a pozornost vůči detailům zůstávají stále na vysoké úrovni. Jeho angažování znatelně posílí naše jezdecké složení.
S dvěma světovými šampiony - závodními piloty Lewisem a Jensonem, a dvěma nejzkušenějšími piloty na světě schopnými vyvíjet - s Pedrem a Garym, cítíme, že máme kvarteto talentů, které nemá absolutně žádnou konkurenci."
McLaren si navzdory příchodu De la Rosy podrží také Garyho Paffetta, který bude letos také závodit v sérii DTM za Mercedes.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.