Letošní monopost Red Bullu - RB7 - označil šéf týmu Christian Horner jako vůz, který vyrobili v nejkratším čase ve své historii.
Zdá se, že nové auto stihl rakouský tým postavit v horečném tempu. Minulý rok vynechal úvodní předsezónní testy, letos již ty první ve Valencii stihl a svou novou zbraň prezentoval veřejnosti 1. února v boxové uličce podél testovací dráhy.
"Tenhle byl vyroben v nejkratším čase, za jakým jsme kdy vyrobili závodní auto," uvedl Horner pro Telegraph v odkazu na RB7, který stihli postavit za 10 týdnů. "Ještě týden před představením byl jen sbírkou dílů, některé z nich se nacházely stále jen v ledničce."
V ledničce? "Tam totiž uchováváme role karbonových vláken," vysvětluje šéf Red Bullu. Pryskyřice totiž tvrdne, když je vystavována vyšším teplotám - a k těm v tomto případě patří i ty běžné pokojové. Proto se ostatně materiál po zapečení při vysokých teplotách v autoklávech stává neuvěřitelně tvrdým.
Red Bull RB7 však zdaleka nepůsobí jako nějaké narychlo splácané dílo. V testech zatím prokazuje nejlepší formu a mnozí odborníci jej považují za absolutně nejrychlejší z letošních vozů. A to Mark Webber přes Twitter vtipkoval, že zatím jezdili s 300 kg benzínu v nádrži.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.