Týmy Formule 1 zvažují možnost testování nových pneumatik během pátečních volných tréninků, aby Pirelli mohli během sezóny pokračovat v jejich vývoji.
Během sezóny je veškeré testování zakázáno a Pirelli by tak přišlo o možnost doladit vlastnosti svých pneumatik dle požadavků týmů během sezóny. Záměr je takový, že by se jim během pátečních tréninků nabídly navíc také experimentální směsi, které by si mohly zkoušet.
"Kdybychom realizovali myšlenku využití prvního pátečního tréninku, dali bychom každému týmu pár sad nově nabízených pneumatik, aby je mohly používat. Poté, co by je využily, tak by na zbytek víkendu nasadily normální závodní sady. Zatím jsme se dotázali týmů, zda by se jim tento plán zamlouval," popisuje sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery.
"Musíme nalézt řešení, abychom udrželi náklady na přijatelné úrovni. Nabízení extra pneumatik týmům nenarušuje jejich práce na simulaci závodu a také by neexistoval nějaký žolík či něco neznámého, jak by tomu bylo, kdyby během víkendu došlo k nahrazení normálních závodních sad," dodává.
Testování v Abú Zabí na uměle skrápěném okruhu
Zatím nepadlo rozhodnutí, kdy a jak často by Pirelli chtělo otestovat nově vyvíjené pneumatiky během tréninků. Docházelo by k tomu tehdy, pokud by italská společnost cítila, že je potřeba pneumatiky vylepšit.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.