Daimler AG se svým partnerem z Abú Zabí - společností Aabar Investment PJS - nyní úspěšně završili proces odkoupení bývalého týmu Brawn GP.
Ross Brawn společně s dalšími akcionáři doposud drželi 24,9 % akcií závodního týmu poté, co jejv listopadu 2009 prodali Mercedesu. Ten se s nimi nyní dohodl a navýšil o ně svůj podíl - ze 45,1 na60 %, zatímco Aabar nyní vlastní 40 % místo původních 30 %.
Aabar mimochodem také vlastní 9 % akcií Daimleru AG. Mercedes donedávna vlastnil 16 % akcií McLarenu, ty se však vrátili zpět do rukou vlastníků týmů z Wokingu.
Šéf závodního týmu Mercedesu Ross Brawn, jenž je nyní o několik akcií chudší, uvedl: "Převzetí 24,9 % akcií v Mercedes GP společnostmi Daimler a Aabar je dalším krokem vedoucím ke konsolidaci a posílení budoucnosti našeho týmu.
Motosport - a obzvlášť Formule 1 - je velmi specifickým průmyslem a my jsme poctěni tím, že mám tak silné a chápající partnery, jakými jsou Daimler a Aabar, kteří budou podporovat naše společné ambice.
Zůstávám dlouhodobě a plně oddán našemu týmu, stejně jako vedení a naši zaměstnanci. Všichni se těšíme na výzvu sestavit úspěšný tým a hrdě reprezentovat Mercedes-Benz a závodní tradiciv podobě Stříbrných šípů."
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.