Šéf týmu Renault Eric Boullier řekl, že Nick Heidfeld je hned od samého počátku, kdy došel do týmu Lotus Reanult, jezdcem číslo jedna. Jen připomeňme, že Němec nahradil svého bývalého kolegu Kubicu po jeho těžké nehodě v rally.
„Způsob, jakým se u týmu uvedl, jakým se poprvé objevil v továrně, mě velmi zaujal. Při setkání s inženýry mluvil asi hodinu. Když testoval v Jerezu, tak jsem poslouchal jeho rádio s inženýry a věděl jsem, že ho bereme. Byl jsem už ráno napůl přesvědčený,“ říká Boullier.
„Byl jsem překvapen faktem, že byl schopný se tak rychle a jednoduše adaptovat na pozici lídra týmu. Rozuměl bych tomu, kdyby mu to zabralo nějaký čas. Hned po prvním kole byl schopen říci, co by se změnilo, kdyby zůstal v týmu,“ říká Francouz, který také zdůraznil, že potřebovali jezdce, který je schopen ukázat technické znalosti. To byl pro Renault klíčový faktor.
„Protože se ta nehoda stala v tak brzké části sezony, tak jsme se rychle rozhodli, že potřebujeme nějakého zkušeného jezdce a rychlého. Musel mít také určitý charakter, aby mohl dělat technická rozhodnutí. Když se podíváte na jeho profil a musíme přidat jeho zkušenosti s pneumatikami Pirelli a znalosti se závoděním s KERSem z roku 2009, byl jediným, kdo splňoval tyto požadavky.“
„Nad tím vším musím říci, že jsem se s ním vloni několikrát potkal, protože chtěl znát situaci ohledně našeho druhého závodního místa pro rok 2011. Diskutovali jsme to také s Robertem. Jakmile se probudil z umělého spánku, tak s ním Gerard Lopez mluvil a Robert řekl dvě jména: Nick a Tonio Liuzzi.“
„Kdyby se ta nehoda stala v průběhu sezony, tak by už vůz byl vyvinut. Vybral bych jednoho z našich rezervních jezdců. To by už totiž měli zkušenosti s týmem, znali by členy týmu a uvědomovali by si dané procesy. Byl by to moc velký risk, kdybychom dali tíhu odpovědnosti za vývoj nového vozu na dva mladíky. Byl by to od mne nesmyslný hazard.“
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.