Šéf týmu Renault Eric Boullier řekl, že Nick Heidfeld je hned od samého počátku, kdy došel do týmu Lotus Reanult, jezdcem číslo jedna. Jen připomeňme, že Němec nahradil svého bývalého kolegu Kubicu po jeho těžké nehodě v rally.
„Způsob, jakým se u týmu uvedl, jakým se poprvé objevil v továrně, mě velmi zaujal. Při setkání s inženýry mluvil asi hodinu. Když testoval v Jerezu, tak jsem poslouchal jeho rádio s inženýry a věděl jsem, že ho bereme. Byl jsem už ráno napůl přesvědčený,“ říká Boullier.
„Byl jsem překvapen faktem, že byl schopný se tak rychle a jednoduše adaptovat na pozici lídra týmu. Rozuměl bych tomu, kdyby mu to zabralo nějaký čas. Hned po prvním kole byl schopen říci, co by se změnilo, kdyby zůstal v týmu,“ říká Francouz, který také zdůraznil, že potřebovali jezdce, který je schopen ukázat technické znalosti. To byl pro Renault klíčový faktor.
„Protože se ta nehoda stala v tak brzké části sezony, tak jsme se rychle rozhodli, že potřebujeme nějakého zkušeného jezdce a rychlého. Musel mít také určitý charakter, aby mohl dělat technická rozhodnutí. Když se podíváte na jeho profil a musíme přidat jeho zkušenosti s pneumatikami Pirelli a znalosti se závoděním s KERSem z roku 2009, byl jediným, kdo splňoval tyto požadavky.“
„Nad tím vším musím říci, že jsem se s ním vloni několikrát potkal, protože chtěl znát situaci ohledně našeho druhého závodního místa pro rok 2011. Diskutovali jsme to také s Robertem. Jakmile se probudil z umělého spánku, tak s ním Gerard Lopez mluvil a Robert řekl dvě jména: Nick a Tonio Liuzzi.“
„Kdyby se ta nehoda stala v průběhu sezony, tak by už vůz byl vyvinut. Vybral bych jednoho z našich rezervních jezdců. To by už totiž měli zkušenosti s týmem, znali by členy týmu a uvědomovali by si dané procesy. Byl by to moc velký risk, kdybychom dali tíhu odpovědnosti za vývoj nového vozu na dva mladíky. Byl by to od mne nesmyslný hazard.“
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.