Šéf týmu Renault Eric Boullier řekl, že Nick Heidfeld je hned od samého počátku, kdy došel do týmu Lotus Reanult, jezdcem číslo jedna. Jen připomeňme, že Němec nahradil svého bývalého kolegu Kubicu po jeho těžké nehodě v rally.
„Způsob, jakým se u týmu uvedl, jakým se poprvé objevil v továrně, mě velmi zaujal. Při setkání s inženýry mluvil asi hodinu. Když testoval v Jerezu, tak jsem poslouchal jeho rádio s inženýry a věděl jsem, že ho bereme. Byl jsem už ráno napůl přesvědčený,“ říká Boullier.
„Byl jsem překvapen faktem, že byl schopný se tak rychle a jednoduše adaptovat na pozici lídra týmu. Rozuměl bych tomu, kdyby mu to zabralo nějaký čas. Hned po prvním kole byl schopen říci, co by se změnilo, kdyby zůstal v týmu,“ říká Francouz, který také zdůraznil, že potřebovali jezdce, který je schopen ukázat technické znalosti. To byl pro Renault klíčový faktor.
„Protože se ta nehoda stala v tak brzké části sezony, tak jsme se rychle rozhodli, že potřebujeme nějakého zkušeného jezdce a rychlého. Musel mít také určitý charakter, aby mohl dělat technická rozhodnutí. Když se podíváte na jeho profil a musíme přidat jeho zkušenosti s pneumatikami Pirelli a znalosti se závoděním s KERSem z roku 2009, byl jediným, kdo splňoval tyto požadavky.“
„Nad tím vším musím říci, že jsem se s ním vloni několikrát potkal, protože chtěl znát situaci ohledně našeho druhého závodního místa pro rok 2011. Diskutovali jsme to také s Robertem. Jakmile se probudil z umělého spánku, tak s ním Gerard Lopez mluvil a Robert řekl dvě jména: Nick a Tonio Liuzzi.“
„Kdyby se ta nehoda stala v průběhu sezony, tak by už vůz byl vyvinut. Vybral bych jednoho z našich rezervních jezdců. To by už totiž měli zkušenosti s týmem, znali by členy týmu a uvědomovali by si dané procesy. Byl by to moc velký risk, kdybychom dali tíhu odpovědnosti za vývoj nového vozu na dva mladíky. Byl by to od mne nesmyslný hazard.“
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.