Během testů v Barceloně generální ředitel McLarenu blíže přiblížil, jak probíhá vývoj nového vozu - kolik času tráví v aero-tunelu a kolik simulacemi na počítači (CFD).
Neale uvedl, že obrovské úsilí během testování soustředili na sestavení přesných modelů pro simulace a vývoj v průběhu sezóny, kdy bude testování zakázáno. Pneumatiky se již dle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho po Barceloně měnit nebudou - pokud je o to týmy nepožádají.
"Toto je jediná příležitost, kterou máme, pro srovnání kvality našich modelů a předpokladů, které jsme měli během zimního období, s tím, co se aktuálně děje na dráze," říká generální ředitel McLarenu.
"Jaké výkony podávají vozy, co dělá aerodynamika, jak odpovídá práce na testovacích stolicích té na dráze? Můžeme se pak vrátit a sestavit ten model, následně jej využívat. Díky tomu využíváme zimní testy mnohem disciplinovaněji," pokračuje Neale.
Podle něj je to důležitější zvláště nyní, kdy více práce na vozech probíhá ve virtuálním prostředí. Dohoda o omezení zdrojů uzavřená mezi týmy limituje čas strávený v aerodynamickém tunelu a využívání CFD simulací. Nakolik jsou důležité pro McLaren?
"CFD je pro nás důležité, jsme však "závisláci" na aero-tunelech a nejsme ve fázi, že bychom se jich vzdávali. Věříme, že máme ten správný poměr hodin strávených v aero-tunelu a v CFD. Snažíme se to optimalizovat, abychom během každé hodiny strávené v aero-tunelu získali co největší množství přesných dat.
Chtěl bych říci, že poměr je 50:50 [čas strávený v tunelu:CFD] a ne 80:20. Je to blíže k 50:50. S CFD to myslíme vážně, ale nejsme zatím připraveni vzdát se tunelu."
Na voze McLarenu se během testů objevovala spousta měřicích přístrojů, z čehož někteří vyvozovali, že tým má problémy. "Myslím, že loni si někteří novináři s horší pověstí mysleli, že máme problém s našim autem kvůli množství senzorů. Jezdili jsme s autem, které vypadalo jako zemědělský stroj, mělo na sobě spoustu měřicího příslušenství," poznamenal na závěr s tím, že se nejedná o známku nedostatečného výkonu.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.