Nico Rosberg ujel za dva dny testů v Barceloně přes tisíc kilometrů, na závěr si dokonce připsal nejrychlejší nedělní čas. Se svým výkonem je tedy po právu spokojen.
Předsezónní testování v Barceloně se chýlí k závěru. Nico Rosberg má své povinnosti splněné, stříbrný MGP W02 vrátí zítra do rukou Michaela Schumachera. Syn slavného závodníka Kekeho Rosberga dnes ujel 92 kol, dohromady jich má na kontě 223, tedy přes 1030 km.
Trať dnes byla po nočním dešti mokrá a ráno znovu slabě zapršelo, Rosbergův dopolední program se tedy omezil na průzkumné jízdy na přechodných pneumatikách. Závodník si však příležitost vyzkoušet jízdu na mokru pochvaloval. „Dnes ráno to byla na pneumatikách do přechodných podmínek zajímavá jízda a přestože jejich zahřátí je těžké, určitě jsme pneumatikám více porozuměli,“ řekl pilot.
Někteří tráví testy víc v garáži než na trati, Rosberg si zatím stěžovat nemůže. Zítra převezme monopost Mercedesu Michael Schumacher
Odpoledne se podmínky vylepšily a Mercedes se soustředil na práci s KERSem a porovnávání nastavení na dlouhé jízdy. Rosberg si vyzkoušel i simulaci kvalifikace, ve které uplatnil systém pro rekuperaci pohybové energie i nastavitelné zadní křídlo. Úspěšný pracovní den Rosberg završil ovládnutím časomíry.
„Naše dlouhé jízdy dnes odpoledne zahrnovaly nějakou práci s aerodynamikou, která sloužila jako příprava pro nové komponenty. Na závěr dne jsme přešli na jízdy s menším množstvím paliva a na nových pneumatikách. Udělali jsme pokrok v porozumění vozu a pneumatikách, znovu jsme měli i solidní spolehlivost,“ shrnul produktivní den v Barceloně Rosberg.
Třetí předsezónní testy zítra zakončí za volantem Mercedesu Michael Schumacher. Poté by se tým měl přesunout do Bahrajnu k posledním testům a otvíráku letošní sezónu formule jedna. Zda se kvůli neklidné situaci v Bahrajnu tyto naplánované sportovní události uskuteční však zatí není jisté.
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.