McLaren je po prvním dnu v Barceloně s výsledky testování přiměřeně spokojený. Dopoledne mu sice mokrá trať mírně narušila původní plány, odpoledne však bylo z pohledu týmu produktivní. Došlo i na zkoušení nastavitelného křídla a práci s KERSem.
Jenson Button s novým vozem ujel 77 kol, což představuje vzdálenost téměř 360 km. Nejrychlejší kolo mělo hodnotu 1:26,365 min, což mu ve výsledcích dnešního dne stačilo na pátou příčku.
Manažer týmu Indy Lall řekl: "Hodně jsme se naučili během prvních jízd s MP4-26 v Jerezu minulý týden, díky tomu jsme mohli velmi jasně definovat svůj program pro testování tento týden v Barceloně.
Chtěli jsme zahájit test několika jízdami mapujícími aerodynamiku, což však bylo mírně narušeno, protože dráha byla stále mokrá po noční dešťové přeháňce. Kvůli tomu tento test zítra dopoledne zopakujeme, pokud nám to počasí umožní.
"Přesto jsme neztratili příliš mnoho času na dráze a rychle jsme svou pozornost koncem dopoledne nasměřovali k sérii krátkých jízd. Ty byly zaměřeny na vyhodnocení nastavení a stanovení obecného směru pro odpolední program dlouhých jízd, která nám poskytly velmi solidní porozumění chování pneumatik Pirelli v průběhu stintů.
S uspokojivými výsledky jsme také poprvé naplno provozovali náš systém pro snížení odporu [drag reduction system - nastavitelné zadní křídlo] a pokračovali v práci s KERSem. Byl to velmi dobrý den a jsme s naším pokrokem spokojeni," dodal Lall.
Výsledky prvního dne testů v Barceloně
Reportáž z průběhu dne naleznete zde, fotogalerii z testování v Barceloně zde.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.