Šéf Red Bullu Christian Horner v rozhovoru pro britský Observer naznačil, že bychom se ve Formuli 1 již brzy mohli setkat se zavedením rozpočtových stropů. Záměrem je učinit přítrž nadměrnému utrácení.
Podle průzkumu Formula Money se rozpočty dvanácti týmů loni pohybovaly průměrně kolem 3 miliard Kč na jeden tým, přičemž ten největší mělo Ferrari - téměř 7 miliard Kč.
Podle Hornera se nyní rozhovory v rámci FOTA ubírají "správným směrem." Tato asociace přitom v roce 2009 vetovala plán na zavedení rozpočtových stropů ve výši 1,15 miliardy Kč, místo toho přišla s Dohodou o omezení zdrojů (RRA).
Ta omezuje různé oblasti - například počet zaměstnanců, množství dat zpracovaných při počítačových simulacích či počet testovacích dní na dráze. Obsahuje však významné výjimky - například náklady na marketing či vývoj motorů, jejichž hodnota se může vyšplhat ročně i na více než 6 miliard Kč.
Šéf Red Bullu uvedl: "Souhlasíme s omezením aktivit, ale ne pouze na určité vybrané... Udělejme tomu jednou provždy konec transparentní dohodou," což by mohlo splnit zavedení rozpočtových stropů.
Christian Horner v aerodynamickém tunelu Red Bullu v Milton Keynes
K RRA řekl: "Dalším velkým problémem pro Red Bull, který souvisí s RRA je to, že ostatní týmy chtěly zavést tresty, které by povzbuzovaly ke skrytému boji. Menší týmy v tom viděly příležitost k nějakému výdělku a skončili bychom v situaci plné udavačství. Můžete to momentálně pozorovat, staví to týmy proti sobě navzájem, což není to, co se od FOTA očekává."
FOTA nyní prošetřuje stížnosti, že Red Bull minulý rok utrácel přespříliš, což je podle Hornera hloupost: "Plně jsme se v roce 2010 drželi RRA. Red Bull zažil svůj nejlevnější rok ve Formuli 1 z hlediska čistého utrácení a letos se to ještě zmenší. RRA nám ušetřila spoustu peněz."
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.