Šéf Red Bullu Christian Horner v rozhovoru pro britský Observer naznačil, že bychom se ve Formuli 1 již brzy mohli setkat se zavedením rozpočtových stropů. Záměrem je učinit přítrž nadměrnému utrácení.
Podle průzkumu Formula Money se rozpočty dvanácti týmů loni pohybovaly průměrně kolem 3 miliard Kč na jeden tým, přičemž ten největší mělo Ferrari - téměř 7 miliard Kč.
Podle Hornera se nyní rozhovory v rámci FOTA ubírají "správným směrem." Tato asociace přitom v roce 2009 vetovala plán na zavedení rozpočtových stropů ve výši 1,15 miliardy Kč, místo toho přišla s Dohodou o omezení zdrojů (RRA).
Ta omezuje různé oblasti - například počet zaměstnanců, množství dat zpracovaných při počítačových simulacích či počet testovacích dní na dráze. Obsahuje však významné výjimky - například náklady na marketing či vývoj motorů, jejichž hodnota se může vyšplhat ročně i na více než 6 miliard Kč.
Šéf Red Bullu uvedl: "Souhlasíme s omezením aktivit, ale ne pouze na určité vybrané... Udělejme tomu jednou provždy konec transparentní dohodou," což by mohlo splnit zavedení rozpočtových stropů.
Christian Horner v aerodynamickém tunelu Red Bullu v Milton Keynes
K RRA řekl: "Dalším velkým problémem pro Red Bull, který souvisí s RRA je to, že ostatní týmy chtěly zavést tresty, které by povzbuzovaly ke skrytému boji. Menší týmy v tom viděly příležitost k nějakému výdělku a skončili bychom v situaci plné udavačství. Můžete to momentálně pozorovat, staví to týmy proti sobě navzájem, což není to, co se od FOTA očekává."
FOTA nyní prošetřuje stížnosti, že Red Bull minulý rok utrácel přespříliš, což je podle Hornera hloupost: "Plně jsme se v roce 2010 drželi RRA. Red Bull zažil svůj nejlevnější rok ve Formuli 1 z hlediska čistého utrácení a letos se to ještě zmenší. RRA nám ušetřila spoustu peněz."
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.