Bruno Senna dnes konečně dostal šanci ukázat, co dovede za volantem monopostu R31. Tím se jen potvrdily spekulace, podle kterých je mladík jedním z kandidátů na post po Robertu Kubicovi.
Je zcela pochopitelné, že byl Bruno pod tlakem včerejšího výsledku, který s novým Renaultem podal Nick Heidfeld. Jenže zatímco momentálně už všechny týmy balí svoje vybavení a míří do Barcelony, kde začínají další testy v pátek, Renault stále ohledně své jezdecké sestavy pro tuto sezónu mlčí.
Senna byl jedním z vůbec prvních jezdců, kteří dnes na trať vyrazili, na konci dne zaznamenal pátý nejlepší čas: "Rozhodně to nebyl žádný rozstřel o místo. Na to, že jsem v týmu pouze tři týdny, tak je skvělé, že jsem dostal příležitost vyzkoušet si vůz. Tým ví, co potřebuje, a je jen na nich, co udělají."
"Na mě to není. Dostal jsem pouze možnost jeden den si vyzkoušet vůz na trati. Ale na přípravu potřebujete mnohem víc než to a oni potřebují zkušeného jezdce." I Bruno nový Renault chválil. "Je to velice dobré auto, bude konkurenceschopné. Musí se však odvést ještě určité vývojové práce. Auto má ještě určitý potenciál, který z něj musíme získat."
Nicméně všechny asi nejvíce zajímá, zda-li Bruno Senna dostane možnost závodit za tým Renault. Jeho odpověď byla krátká: "Nevím, je to na týmu."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.