Pirelli reaguje na stížnosti jezdců, kteří kritizují nadměrné opotřebení pneumatik a rychlou ztrátu jejich optimální funkčnosti.
Pirelli prostřednictvím svého šéfa, Paula Hemberyho, oznámilo, že úroveň opotřebení pneumatik nepřekračuje hranice standardu. Reaguje tak bezprostředně na kritiku ze strany jezdců, kteří si stěžovali na nadměrné opotřebení pneumatik a jejich následnou ztrátu konkurenceschopnosti.
Volba výroby méně odolných pneumatik je volbou FIA, která tak chtěla zlepšit podívanou a zvětšit tak počet zastávek v boxech.
„Týmy přecházejí ze situace, kdy pravděpodobně měly sadu pneumatik na 50-60 kol. Pokud bychom jim nabídli pneumatiky stejné životnosti, vytratili by se další strategické možnosti,“ dodává Hembery. „Snažíme se najít optimální řešení mezi životností pneumatiky a nutnou potřebou pro týmy na výměnu pneumatik.“
„Je to v souladu s tím co plánujeme. Ve skutečnosti se jedná o velice složitý proces. Pokud budeme vyrábět pneumatiky s dlouhou životností, týmy se zaměří na pouhou výměnu pneumatik stejně, jak tomu bylo v minulosti. Abychom se vymanili z této situace, budeme se muset uchýlit k vývoji pneumatik s životnosti 100 – 110 km, pokud uvažujeme o standardní délce závodu 300 – 320 km.“
Mezitím se vedou hypotézy o nutnosti čtyř zastávek během závodu, ale Hembery, s použitím dat z testování, podobné úvahy vyloučil: „Očekáváme dvě, v horším případě by někdo mohl do boxů i třikrát, ale čtyři zastávky neodpovídají naším údajům, které jsme získali během testů. Jezdci by si měli dávat větší pozor na šetrnost vůči pneumatikám v prvních čtyřech nebo pěti kolech, protože to může mít významný vliv na jejich životnost.“
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.