Adrian Sutil měl dnes možnost získat první dojmy z nového VJM04. Přestože se shakedown neobešel bez technických problémů, Němec má z vozu dobrý pocit.
Force India dnes patřila spolu s Williamsem k týmům, kterým se v Jerezu moc nedařilo. Úvodní druhých zimních testů strávil Adrian Sutil z velké části v garáži. Přesto jsou jeho dojmy pozitivní. Závodník věří, že pravý potenciál vozů se teprve ukáže.
„Je těžké říct, jak na tom jsme, ale mé pocity jsou teď velmi dobré – ve všem je o něco lepší než loňský vůz,“ řekl Sutil. „Nenajezdil jsem tolik kol, ale na konci jsem měl dobrou hodinu ježdění – čistě základní jízdy.
Vyvážení bylo v pořádku, velmi příjemně se řídí. Teď musíme zjistit, jak jsme na tom v porovnání s ostatními. Na to je ještě brzy. Ale je to spolehlivé auto a mám pocit, že zítra toho najezdíme hodně,“ věří osmadvacetiletý závodník.
Sutil cítí v kostech, že zítra toho s VJM04 najezdí víc
Německý závodník dnes odjel jen 28 kol, protože tým hned dopoledne musel vyřešit problémy s podlahou. Teplotní kryty se ukázaly být příliš slabé.
„Ztratili jsme trochu času s teplotními kryty podlahy. Má to co dělat s tím, jak je upevněný výfuk a jak pracuje,“ vysvětlil hlavní závodní a testovací inženýr Force India Dominic Harlow. „Jsou tam proto, aby chránily podlahu a byly zřejmě trochu moc lehké, jak se ukázalo. Jsou z nového materiálu, se kterým jsme ještě nepracovali. Museli jsme se z toho vypřemýšlet, to nám zabralo trochu času, invence a schopností některých členů týmu,“ popsal Harlow.
Vůz se však odpoledne podařilo dostat zpátky na trať a zdá se, že řešení, se kterým tým operativně přišel, bude fungovat.
„Na trať jsme se dostali později odpoledne a dosáhli jsme toho, že vůz fungoval normálně, všechny teploty byly stabilní a byli jsme spokojení s chlazením a všemi systémy,“ pochvaloval si podle rčení Konec dobrý, všechno dobré Harlow.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.