Adrian Sutil měl dnes možnost získat první dojmy z nového VJM04. Přestože se shakedown neobešel bez technických problémů, Němec má z vozu dobrý pocit.
Force India dnes patřila spolu s Williamsem k týmům, kterým se v Jerezu moc nedařilo. Úvodní druhých zimních testů strávil Adrian Sutil z velké části v garáži. Přesto jsou jeho dojmy pozitivní. Závodník věří, že pravý potenciál vozů se teprve ukáže.
„Je těžké říct, jak na tom jsme, ale mé pocity jsou teď velmi dobré – ve všem je o něco lepší než loňský vůz,“ řekl Sutil. „Nenajezdil jsem tolik kol, ale na konci jsem měl dobrou hodinu ježdění – čistě základní jízdy.
Vyvážení bylo v pořádku, velmi příjemně se řídí. Teď musíme zjistit, jak jsme na tom v porovnání s ostatními. Na to je ještě brzy. Ale je to spolehlivé auto a mám pocit, že zítra toho najezdíme hodně,“ věří osmadvacetiletý závodník.
Sutil cítí v kostech, že zítra toho s VJM04 najezdí víc
Německý závodník dnes odjel jen 28 kol, protože tým hned dopoledne musel vyřešit problémy s podlahou. Teplotní kryty se ukázaly být příliš slabé.
„Ztratili jsme trochu času s teplotními kryty podlahy. Má to co dělat s tím, jak je upevněný výfuk a jak pracuje,“ vysvětlil hlavní závodní a testovací inženýr Force India Dominic Harlow. „Jsou tam proto, aby chránily podlahu a byly zřejmě trochu moc lehké, jak se ukázalo. Jsou z nového materiálu, se kterým jsme ještě nepracovali. Museli jsme se z toho vypřemýšlet, to nám zabralo trochu času, invence a schopností některých členů týmu,“ popsal Harlow.
Vůz se však odpoledne podařilo dostat zpátky na trať a zdá se, že řešení, se kterým tým operativně přišel, bude fungovat.
„Na trať jsme se dostali později odpoledne a dosáhli jsme toho, že vůz fungoval normálně, všechny teploty byly stabilní a byli jsme spokojení s chlazením a všemi systémy,“ pochvaloval si podle rčení Konec dobrý, všechno dobré Harlow.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.