Adrian Sutil měl dnes možnost získat první dojmy z nového VJM04. Přestože se shakedown neobešel bez technických problémů, Němec má z vozu dobrý pocit.
Force India dnes patřila spolu s Williamsem k týmům, kterým se v Jerezu moc nedařilo. Úvodní druhých zimních testů strávil Adrian Sutil z velké části v garáži. Přesto jsou jeho dojmy pozitivní. Závodník věří, že pravý potenciál vozů se teprve ukáže.
„Je těžké říct, jak na tom jsme, ale mé pocity jsou teď velmi dobré – ve všem je o něco lepší než loňský vůz,“ řekl Sutil. „Nenajezdil jsem tolik kol, ale na konci jsem měl dobrou hodinu ježdění – čistě základní jízdy.
Vyvážení bylo v pořádku, velmi příjemně se řídí. Teď musíme zjistit, jak jsme na tom v porovnání s ostatními. Na to je ještě brzy. Ale je to spolehlivé auto a mám pocit, že zítra toho najezdíme hodně,“ věří osmadvacetiletý závodník.
Sutil cítí v kostech, že zítra toho s VJM04 najezdí víc
Německý závodník dnes odjel jen 28 kol, protože tým hned dopoledne musel vyřešit problémy s podlahou. Teplotní kryty se ukázaly být příliš slabé.
„Ztratili jsme trochu času s teplotními kryty podlahy. Má to co dělat s tím, jak je upevněný výfuk a jak pracuje,“ vysvětlil hlavní závodní a testovací inženýr Force India Dominic Harlow. „Jsou tam proto, aby chránily podlahu a byly zřejmě trochu moc lehké, jak se ukázalo. Jsou z nového materiálu, se kterým jsme ještě nepracovali. Museli jsme se z toho vypřemýšlet, to nám zabralo trochu času, invence a schopností některých členů týmu,“ popsal Harlow.
Vůz se však odpoledne podařilo dostat zpátky na trať a zdá se, že řešení, se kterým tým operativně přišel, bude fungovat.
„Na trať jsme se dostali později odpoledne a dosáhli jsme toho, že vůz fungoval normálně, všechny teploty byly stabilní a byli jsme spokojení s chlazením a všemi systémy,“ pochvaloval si podle rčení Konec dobrý, všechno dobré Harlow.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.