Španělský tým dnes na prvních obrázcích ukázal, jak bude vypadat jejich nový monopost pro sezónu 2011.
Šéf HRT Colin Kolles uvedl: "F111 představuje pro Hispanii Racing velký krok vpřed. Učinili jsme obrovské zlepšení před začátkem naší druhé sezóny ve Formuli 1 a to, co vidíte na našem novém voze potvrzuje odhodlání Hispanie Racing v F1."
Prezident týmu Jose Ramon Carabante při této příležitosti prohlásil: "Jsme opravdu hrdi na vůz, s nímž budou naši piloti jezdit v nadcházející sezóně. I přes náročný první rok se nám podařilo v šampionátu skončit na 11. pozici. Nyní jsme velmi potěšeni tím, že můžeme představit první specifikaci vozu F111, který představuje obrovská designové úsilí vynaložené z naší strany.
Toto je pouze první krok, během sezóny plánujeme několik vylepšení.
Nové zbarvení navrhoval mladý německý designér Daniel Simon, jenž se stal známým zejména díky svým futuristickým vizím uveřejněných v knize Cosmic Motors. Nyní je jedním z nejvyhledávanějších automobilových návrhářů v Hollywoodu.
Jakožto návrhář konceptů a vozů budoucnosti si získal slávu i v automobilovém průmyslu. Spolupracoval se společnostmi, jako je Bugatti či Honda, v Hollywood spolupracoval s režisérem Ridleym Scottem a dalšími na známých hitech filmového plátna včetně příběhu Tron: Legacy z dílny Walta Disneyho.
Nový vůz navrhoval Geoff Willis s Paulem Whitem. Tým potvrdil, že bude mít zadní nastavitelné křídlo, nastupovat však bude bez KERSu. Nový vůz bychom měli mít možnost vidět poprvé na trati až 3. března v Bahrajnu.
Kromě hlavního sponzora Naraina Karthikeyana - indické společnosti Tata - na voze reklamy chybí. Objevují se tam však slogany: "This could be you" (Toto můžete být vy) a "This is a cool spot" (Toto je skvělé místo) pro přilákání dalších zájemců.
Druhého pilota zatím Hispania neoznámila.
Známe již tedy 11 ze 12 vozů, které budou startovat v letošní sezóně. Ten poslední - Force India VJM04 - se představí dnes odpoledne. Živé vysílání začíná na oficiálních stránkách týmu v 15 hod.
Další informace doplníme.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.