Španělský tým dnes na prvních obrázcích ukázal, jak bude vypadat jejich nový monopost pro sezónu 2011.
Šéf HRT Colin Kolles uvedl: "F111 představuje pro Hispanii Racing velký krok vpřed. Učinili jsme obrovské zlepšení před začátkem naší druhé sezóny ve Formuli 1 a to, co vidíte na našem novém voze potvrzuje odhodlání Hispanie Racing v F1."
Prezident týmu Jose Ramon Carabante při této příležitosti prohlásil: "Jsme opravdu hrdi na vůz, s nímž budou naši piloti jezdit v nadcházející sezóně. I přes náročný první rok se nám podařilo v šampionátu skončit na 11. pozici. Nyní jsme velmi potěšeni tím, že můžeme představit první specifikaci vozu F111, který představuje obrovská designové úsilí vynaložené z naší strany.
Toto je pouze první krok, během sezóny plánujeme několik vylepšení.
Nové zbarvení navrhoval mladý německý designér Daniel Simon, jenž se stal známým zejména díky svým futuristickým vizím uveřejněných v knize Cosmic Motors. Nyní je jedním z nejvyhledávanějších automobilových návrhářů v Hollywoodu.
Jakožto návrhář konceptů a vozů budoucnosti si získal slávu i v automobilovém průmyslu. Spolupracoval se společnostmi, jako je Bugatti či Honda, v Hollywood spolupracoval s režisérem Ridleym Scottem a dalšími na známých hitech filmového plátna včetně příběhu Tron: Legacy z dílny Walta Disneyho.
Nový vůz navrhoval Geoff Willis s Paulem Whitem. Tým potvrdil, že bude mít zadní nastavitelné křídlo, nastupovat však bude bez KERSu. Nový vůz bychom měli mít možnost vidět poprvé na trati až 3. března v Bahrajnu.
Kromě hlavního sponzora Naraina Karthikeyana - indické společnosti Tata - na voze reklamy chybí. Objevují se tam však slogany: "This could be you" (Toto můžete být vy) a "This is a cool spot" (Toto je skvělé místo) pro přilákání dalších zájemců.
Druhého pilota zatím Hispania neoznámila.
Známe již tedy 11 ze 12 vozů, které budou startovat v letošní sezóně. Ten poslední - Force India VJM04 - se představí dnes odpoledne. Živé vysílání začíná na oficiálních stránkách týmu v 15 hod.
Další informace doplníme.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.