Šéf Renaultu Eric Boullier se zastává práva svého pilota Roberta Kubica na účast v závodech rally mimo sezónu.
Po nedělní nehodě Poláka vyvstala otázka, zda by vůbec mělo být povolena pilotům Formule 1 účast v rally. Někteří mají ve smlouvách nejrůznější zákazy týkající se sportovních činností - od automobilových závodů po lyžování s rodinou.
Boullier je ale názoru, že tým neudělal žádnou chybu, když umožnil svému pilotovi závodit mimo prostředí Formule 1. "Robert je osobou, kterou máme moc rádi. Jsme velmi smutní a šokováni. Ať už se jedná o Lotus, Renault, Škodu - vůbec na tom nesejde, nemá to s byznysem nic společného," uvedl pro Il Vostro Giornale po nehodě.
Podle něj Kubicovi musí být umožněno, aby dělal to, co ho baví - byť jsou si obě strany vědomy rizika: "Dovolili jsme mu to, protože rally miluje. Rally je pro Roberta a jeho duševní pohodu velmi důležité. Krom toho máme vzájemnou dohodu. Byli jsme si vědomi rizik, stejně jako on. Nechtěli jsme, aby z našeho pilota byl robot či nějaký uzavřený muž."
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.